انسان ها بیشتر در چه سنی خروپف می کنند؟

به گزارش ورزش من و تو، خروپف کردن پدیده ای رایج در بین بسیاری از افراد است، ولی احتمال رخ دادن آن در زنان و مردان از سن مشخصی به بعد بیشتر می شود.

انسان ها بیشتر در چه سنی خروپف می کنند؟

به گزارش آنا، میلیون ها نفر در سراسر دنیا هنگام خواب خروپف می کنند و می توان این پدیده را یکی از رایج ترین عادت های رفتاری بین انسان ها دانست. خروپف کردن دلیلی تعیین دارد و بر اساس تحقیقات متخصصان از سن تعیینی به بعد احتمال خروپف کردن در خواب بیشتر می شود.

اگرچه برخی از مردم تصور می کنند هر نوع خروپفی خطرناک و نشانه عدم سلامتی بدن است، ولی پزشکان دلایل تعیینی برای خروپف کردن بیان کرده و برخی از انواع آن را به هیچ عنوان آسیب زننده نمی دانند. در ادامه مطالبی مفید در مورد خروپف کردن بیان می کنیم:

علت و زمان بروز خروپف

خروپف کردن به دلایل مختلفی نظیر سرماخوردگی، وزن بالا، بیماری های آلرژیک، آناتومی دهان و مصرف نوشیدنی های الکلی رخ می دهد. تحقیقات نشان داده است افرادی که اضافه وزن دارند به دلیل ضعیف شدن بافت عضلانی اطراف گردن و گلو بیشتر آمادگی خروپف کردن را دارند. همچنین گرفتگی مزمن بینی و نداشتن خواب کافی میزان خروپف کردن را بیشتر می کند. به طوری کلی و بر اساس آزمایش های اجرا شده روی تعداد زیادی از مردم در سراسر دنیا تقریباً 60 درصد از مردان و 40 درصد از زنان از سن شصت سالگی شروع به خروپف کردن می کنند.

وزرش کردن، ترک سیگار، تغییر شرایط خوابیدن، پاکسازی مجرا های بینی و اجتناب از مصرف الکل، قرص های خواب آور و آرامبخش ها به کمتر شدن و یا قطع همیشگی خروپف کمک می کند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1648

به "انسان ها بیشتر در چه سنی خروپف می کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان ها بیشتر در چه سنی خروپف می کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید