امیدواری مقام اروپایی به مذاکرات برجامی در وین

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران : یک مقام اروپایی درباره مذاکرات هسته ای در وین اتریش گفت: حس مشترکی درباره فوریت بازگرداندن برجام به جهت خود وجود دارد

امیدواری مقام اروپایی به مذاکرات برجامی در وین

به گزارش به نقل از فارس، یک مقام ارشد اروپایی درباره مذاکرات هسته ای در وین اتریش گفت حس مشترکی درباره فوریت بازگرداندن به جهت خود وجود دارد.

خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در توییتر نوشت که یک مقام ارشد اروپایی درباره مذاکرات با ایران گفت: حس مشترکی درباره فوریت بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک به جهت وجود دارد. نمایندگان با حسن نیت به وین آمدند و رایزنی هایی که این هفته انجام شد دلگرم کننده بود. اینها، همه را یک گام به هدف اصلی نزدیکتر کرد اما گام های بسیار دیگری پیش رو واقع شده است.

خبرنگار وال استریت ژورنال در ادامه نقل قول از مقام ارشد اروپایی نوشت: این فرایندی کاملا پیچیده اما ضروری است. باید درباره اقداماتی که اتخاد شود و همچنین درباره چیزهایی که نیاز است تا به اجرای کامل و موثر توافق بازگشت، شفافیت ایجاد شود. این مدتی طول خواهد کشید.

دومین جلسه حضوری نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه 17 فروردین ماه در وین از سر گرفته شده بود، امروز جمعه 20 فروردین برگزار گشت و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. ارائه گزارش رایزنی های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار نشست امروز بود.

در نشست امروز، نمایندگان اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده های جلسات کارشناسی، نتیجه رایزنی های کارشناسان ایران و کشورهای 1+4 را به اعضای کمیسیون مشترک گزارش کردند.

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی، در این نشست ضمن تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعاملات جدی، گفت: این امر منوط به مشاهده اراده سیاسی و جدیت در طرف های مقابل است و در غیر این صورت، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود نخواهد داشت.

ایران تأکید کرده در این دور مذاکرات، هیچ گفت وگوی مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا نخواهد داشت و ضمن رد راه حال گام به گام، بازگشت ایران به تعهدات برجامی را منوط به لغو همه تحریم های آمریکا می داند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1549

به "امیدواری مقام اروپایی به مذاکرات برجامی در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری مقام اروپایی به مذاکرات برجامی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید