استقبال عربستان، قطر و امارات از توافق صلح در افغانستان

به گزارش ورزش من و تو، عربستان سعودی، قطر و امارات از توافق اجرا شده بین عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان استقبال کردند.

استقبال عربستان، قطر و امارات از توافق صلح در افغانستان

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری عربستان سعودی، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای که بر روی صفحه این وزارتخانه در توئیتر نهاده شد با استقبال از توافق صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که این اقدام به تقویت امنیت، ثبات و صلح در سراسر افغانستان منجر گردد.

در این بیانیه تاکید شد که ریاض از کابل و دولت جدید افغانستان برای هر آنچه که برای دستیابی به آرمان های مردم، رفاه، سعادت و توسعه افغانستان پیش بینی نموده است، حمایت می نماید.

همچنین خبرگزاری قطر از استقبال دولت این کشور از توافق یاد شده اطلاع داد و افزود: قطر از امضای این توافق نامه استقبال می نماید و آن را گامی مهم برای دستیابی به ثبات سیاسی در افغانستان می داند.

قطر اخیرا میزبان گفت وگو میان طالبان و دولت آمریکا بود.

وزارت امور خارجه امارات نیز با صدور بیانیه ای با ابراز خرسندی از توافق عبدالله عبدالله و اشرف غنی ابراز امیدواری کرد که این توافق سرشروع برقراری امنیت و ثبات در افغانستان باشد.

امارات از طرفین درگیر در افغانستان خواست تا فوراً آتش بس نمایند.

ابوظبی با اشاره به شرایط بوجود آمده در دنیا در پی شیوع ویروس کرونا و احتیاج کوشش برای مقابله با آن خواستار جلوگیری از بروز درگیری در افغانستان و دستیابی به صلح و امنیت در سریعترین زمان شد.

وزارت امور خارجه امارت در ادامه بیانیه خود با اشاره به اینکه ادامه بمب گذاری ها و عملیات های تروریستی فقط منجر به کشتار و ترور غیر نظامیان بی گناه، نابودی و بی ثباتی در افغانستان می گردد افزود: امارات از دولت و مردم افغانستان و هر صدایی که خواستار ایجاد صلح و آرامش در این کشور است حمایت می نماید.

پس از چند ماه کشمکش ها و بحران ناشی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، روز یکشنبه هفته جاری توافق نامه سیاسی بین عبدالله عبدالله رهبر تیم ثبات و همگرایی و محمد اشرف غنی رییس جمهوری امضا و بر این بحران نقطه خاتمه گذاشته شد.

بحران سیاسی این کشور زمانی شروع شد که کمسیون انتخابات افغانستان اشرف غنی را برنده انتخابات برگزار شده در 30 دی ماه خاطرنشان کرد اما این امر از سوی عبدالله مورد پذیرش قرار نگرفت .

در نوزدهم اسفندماه اشرف غنی و عبدالله بطور هم زمان مراسم تحلیف را در کاخ های ریاست جمهوری و سپیدار با حضور طرفداران خود برگزار کردند و با این کار بطور عملی افغانستان دارای دو رییس جمهوری و زایش بحران ناشی از دو دولت موازی شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 881

به "استقبال عربستان، قطر و امارات از توافق صلح در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال عربستان، قطر و امارات از توافق صلح در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید