واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف 35 به ابوظبی

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن در بیانیه ای به توقف موقت دولت جوبایدن برای فروش جنگنده های اف 35 به کشورش واکنش نشان داد و خواهان تجدید نظر تیم جدید در کاخ سفید در سیاست های آمریکا شد.

واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف 35 به ابوظبی

العتیبه ضمن استقبال از کوشش های مشترک برای کاهش تنش و ازسرگیری گفت وگوها در منطقه، اضافه کرد: امارات متحده عربی در خصوص رویکرد جامع برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه با دولت بایدن همکاری نزدیک خواهد داشت.

وی تاکید نمود: همان طور که در دوره پیش از انتقال قدرت روی داد (قرارداد فروش اف 35 با امارات منعقد شد) دولت ابوظبی انتظار دارد که سیاست کنونی از سوی دولت جدید ایالات متحده بازنگری گردد، به ویژه آنکه پرونده اف 35، پرونده ای بسیار عظیم تر از فروش تجهیزات نظامی به یک متحد است.

سفیر امارات در واشنگتن مدعی شد: توافق (فروش اف 35) برای امارات و آمریکا به یک میزان می تواند یک عامل بازدارنده قوی برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز بوده وبه موازات گفت وگوها و همکاری جدید امنیتی، این موضوع می تواند در اطمینان بخشیدن به متحدان منطقه ای واشنگتن نیز سهیم باشد.

این واکنش ساعاتی پس از آن اعلام می گردد که دولت بایدن فروش سلاح به عربستان و جنگنده های اف 35 به امارات را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1424

به "واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف 35 به ابوظبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش امارات به تصمیم بایدن برای توقف فروش اف 35 به ابوظبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید