استقبال تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعال تر ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش ورزش من و تو، رئیس دفتر رئیس جمهور، توسعه روابط تهران و باکو را در راستای خواست دو ملت و منافع مشترک دو دولت دانست و با محترم شمردن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تاکید نمود که ایران آماده ایفای نقش فعالتر در حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان است.

استقبال تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعال تر ایران، روسیه و ترکیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، محمود واعظی عصر چهارشنبه و در تماس تلفنی شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وی، تاکید نمود: تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حفظ صلح و ثبات منطقه، استقبال می نماید.

وی ضمن استقبال از برقراری آتش بس، از دولتهای آذربایجان و ارمنستان خواست که با حفظ آتش بس، اختلافات خود را براساس گفت وگو و در چارچوب قوانین بین المللی و محترم شمردن مرزهای شناخته شده و تمامیت ارضی دو کشور حل و فصل نمایند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تشکر از پیغام قدردانی رئیس جمهوری آذربایجان از موضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تمامیت ارضی کشورش گفت: موضعگیری و اقدامات ما در جهت تحکیم روابط و نشان دادن عملی علاقه به دولت و ملت جمهوری آذربایجان است.

واعظی همچنین با ابراز خرسندی از فرایند اجرای توافقات ایران و جمهوری آذربایجان و بویژه توافقات اخیر مطروحه در گفت وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور، گفت: تحقق این توافقات بی تردید گام موثری در فرایند روابط رو به گسترش دو کشور خواهد بود.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت وگوی تلفنی، با ابلاغ پیغام قدردانی رئیس جمهوری کشورش گفت که ما خواستار توسعه همکاری های تهران - باکو در همه زمینه های مورد علاقه هستیم.

شاهین مصطفی اف همچنین با ارائه گزارشی از فرایند درگیری ها تاکید نمود که باکو خواستار ایفای نقش فعالتر و پررنگ تر ایران، روسیه و ترکیه در حل و فصل مسائل منطقه است.

وی گفت: توافقات میان دو کشور نیز با شتاب در حال انجام و پیگیری است و عملی شدن این توافقات گام موثری در توسعه همکاری های مشترک ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1205

به "استقبال تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعال تر ایران، روسیه و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تهران از پیشنهاد باکو مبنی بر ایفای نقش فعال تر ایران، روسیه و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید