استفان هارپر به نژادپرستی دامن می زند

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران: یک گروه از زنان بومی کانادا می گویند که نخست وزیر این کشور با عدم محکومیت رفتارهای نژادپرستانه علیه بومیان، به تنفر نژادی دامن می زند.

استفان هارپر به نژادپرستی دامن می زند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گلوبال نیوز؛ یک گروه از زنان کانادایی، استفان هارپر نخست وزیر این کشور را متهم می نمایند با عدم محکومیت رفتارهای نژادپرستانه علیه بومیان به تنفر نژادی دامن می زند.

گروه زنان بومی جزیره لاک پشت معتقدند که رفتارهای خشونت آمیز و نژادپرستانه علیه سازمان دهندگان جنبش دیگر ساکت نخواهیم نشست افزایش یافته است.

هزاران معترض از بومیان کانادایی به دلیل برآورده نشدن خواسته های خود که تاکنون چندین تظاهرات در سرتاسر کانادا برگزار نموده اند، در 16 ژانویه در حالی که پرچم هایی در دست داشتند از دولت فدرال خواستند به خواسته های بومیان اهمیت بدهد.

معترضان یکی از جاده های منتهی به پل سفیر که دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا را به ویندزور در ایالت اونتاریوی کانادا متصل می نماید، مسدود کردند.

همچنین معترضان هفته قبل در حالی که شعارهایی علیه دولت سر می دادند به سوی ساختمان مجلس کانادا در اوتاوا حرکت و ورودی اصلی دفتر استفان هارپر، نخست وزیر این کشور را مسدود کردند.

گروه های بومی می گویند مقام های کانادا نمی توانند نماینده بیانیه 1973 سلطنتی انگلیس باشند؛ بیانیه ای که توافق بر سر حقوق سرزمینی بومیان کانادا را شامل می گردد.

اعتراضات جوامع بومی کانادا در چند هفته گذشته شدت یافته است.

شاون آتلئو، رئیس مجمع بومیان کانادا از هارپر خواسته است برای آنالیز نگرانی های رهبران بومی های این کشور با آن ها دیدار کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 265

به "استفان هارپر به نژادپرستی دامن می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفان هارپر به نژادپرستی دامن می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید