ابطال مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص اخذ عوارض از گردشگران خارجی به فرمانداری مشهد اعلام شد

به گزارش ورزش من و تو، با پیگیری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص اخذ عوارض از گردشگران خارجی ورودی به این کلانشهر، از سوی استانداری خراسان رضوی به فرمانداری مشهد اعلام شد.

ابطال مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص اخذ عوارض از گردشگران خارجی به فرمانداری مشهد اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، شورای اسلامی شهر مشهد چندی پیش مصوبه ای را به تصویب رسانده بود که بر اساس آن، مقرر شده بود از هر گردشگر خارجی ورودی به مشهد در حوزه سلامت و درمان مبلغ 10 یورو یا معادل آن به عنوان عوارض گردشگری دریافت گردد.

بلافاصله بعد از اعلام خبر این مصوبه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی حوزه سفر و گردشگری در کشور، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در مکاتباتی با مسئولان استان خراسان رضوی خواستار ابطال این مصوبه شد.

خوشبختانه با پیگیری های اجرا شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابطال این مصوبه شورای شهر مشهد به فرمانداری مشهد اعلام شده است و این موضوع در نامه ای رسمی از سوی علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام شد.

در نامه استاندار خراسان رضوی خطاب به مونسان آمده است:

عطف به نامه شماره 38900/972100 مورخ 1397/10/19 مبنی بر تقاضای ابطال مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد که مقرر می دارد از گردشگران خارجی ورودی به شهر مشهد در حوزه سلامت و درمان برای یک بار در هر سال شمسی مبلغ 10 یورو یا معادل آن به عنوان عوارض گردشگری دریافت گردد به استحضار می رساند، مراتب طی نامه شماره 32863/67/38 مورخ 97/10/26 به فرمانداری محترم مشهد برای ابطال مصوبه مذکور اعلام شد. پیشاپیش از بذل توجه حضرتعالی به خطه زرخیز خراسان رضوی کمال امتنان را دارم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 270

به "ابطال مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص اخذ عوارض از گردشگران خارجی به فرمانداری مشهد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطال مصوبه شورای شهر مشهد در خصوص اخذ عوارض از گردشگران خارجی به فرمانداری مشهد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید