آسانسورهای مترو به زودی فعال می شوند ، آسانسورهای کدام خطوط راه می افتند؟ ، فراوری انبوه قطارملی؛ به زودی

به گزارش ورزش من و تو، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه درباره شرایط روند اخذ استاندارد آسانسورهای غیرفعال و بعلاوه دریافت تأییدیه قطار ملی، توضیحاتی ارائه کرد.

آسانسورهای مترو به زودی فعال می شوند ، آسانسورهای کدام خطوط راه می افتند؟ ، فراوری انبوه قطارملی؛ به زودی

به گزارش خبرنگاران, درحال حاضر 180 دستگاه آسانسور در خطوط 1، 2 و 5 مترو فعال هستند اما تعدادی آسانسور در خطوط مترو به ویژه خطوط جدیدتر 6 و 7 نصب شده اند که به دلیل عدم صدور تأییدیه سازمان استاندارد، امکان بهره برداری ندارند.

مسعود درستی در این باره با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران طی دو هفته گذشته، بیان نمود: درحال حاضر 97 دستگاه آسانسور در خطوط 3، 4، 6 و 7 قابلیت بهره برداری ندارند و منتظر اخذ تأییدیه مجوز بهره برداری سازمان استاندارد تهران هستند. به زودی نزدیک به 50 درصد از این 97 دستگاه آسانسور مورد بهره برداری قرار می گیرند.

راه اندازی بعضی آسانسورها سخت است

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه 50 درصد به جای مانده تبدیل به دودسته شده اند، افزود: تعدادی از این آسانسورها با اجرای تمهیدات ساده ای امکان بهره برداری تا خاتمه سال را خواهند داشت اما برطرف مسائل حدود 15 الی 20 دستگاه آسانسور سخت تر است.

درستی درباره زمان بهره برداری از 15 تا 20 دستگاه آسانسور به جای مانده، مطرح نمود: کوشش می گردد تا اوایل سال 1402 این بخش هم وارد مدار بهره برداری گردد.

او درباره شرایط فعلی قطار ملی و روند اخذ تأییدیه های آن، شرح داد: برای اخذ تأییدیه ها، مشاور لهستانی انتخاب شده بود که یکی از مشاورهای بنام این حوزه در جهان بشمار می رود. این مشاور مراحل ساخت قطار ملی را رصد می نماید و همزمان تأییدیه مراحل ساخت و طراحی آن را صادر می نماید.

چرا تائیدیه ها طول کشید؟

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اعلام اینکه بیش از 75 درصد ارزیابی و تأییدیه مراحل ساخت اجرا شده است، افزود: تصور ما این بود که تا الان باید کار تأییدیه به اتمام می رسید. گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره ای پیش می آید که زمان رفت و برگشت تعدادی از تأییدیه ها زمان بر می گردد.

درستی در ادامه گفت: برای مثال تصور می کردیم که یکی از پرونده قطار ظرف یک تا دو هفته تأیید می گردد اما بیش از دو ماه صدور تأییدیه طول کشید. این موضوعات خارج از پیش بینی و برنامه ریزی بود؛ تمام کوششمان این است که طی یک الی دو ماه آینده اخذ کلی تأییدیه قطار ملی انجام گردد تا از آن طرف قرارداد فراوری انبوه قطار ملی اجرایی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2109

به "آسانسورهای مترو به زودی فعال می شوند ، آسانسورهای کدام خطوط راه می افتند؟ ، فراوری انبوه قطارملی؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسانسورهای مترو به زودی فعال می شوند ، آسانسورهای کدام خطوط راه می افتند؟ ، فراوری انبوه قطارملی؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید