30 درصد افراد جامعه درگیر یکی از اختلالات روانی هستند

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بنابر آمار رسمی حدود 30 درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند.

30 درصد افراد جامعه درگیر یکی از اختلالات روانی هستند

عباس صادق زاده با اشاره به هفته سلامت روان با اشاره به ویژگی خاص و لزوم توجه به حوزه سلامت روان در سطح جامعه اظهار کرد: شرایط موجود در جامعه و تغییرات ساختاری ارتباط افراد با یکدیگر به ویژه اعضای خانواده می طلبد تا جدی تر به بحث سلامت روان بپردازیم.

وی اضافه کرد: بنابر آمار رسمی حدود 30 درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند لذا بایستی شبکه مشاوره و روانشناسی تخصصی تقویت شده و به کار گرفته گردد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، صادق زاده توضیح داد: باید همانند سایر جوامع پیشرفته باتوجه بنیادی به زیرساخت های آموزشی مربیان و آموزگاران متخصص را به امر آموزش های ابتدایی و زیربنایی جامعه از جمله مهدهای کودک و پیش دبستانی بگماریم تا با تقویت ساختاری و پایه ای آموزش های زیربنایی قادر به برنامه ریزی و مدیریت مسائل اجتماعی باشیم که البته واضح است مقوله راهکارهای ارتقاء بهداشت روانی در این بین صندلی ویژه و پررنگی را در این آموزش ها خواهد داشت .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان لزوم حمایت های اقتصادی از خانواده ها برای استفاده از توان مشاورین را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواهان توجه هرچه بیشتر مسئولین به فراهم آوردن زمینه این خدمت به جامعه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1811

به "30 درصد افراد جامعه درگیر یکی از اختلالات روانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد افراد جامعه درگیر یکی از اختلالات روانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید