گاردا، بزرگ ترین دریاچه ایتالیا

به گزارش ورزش من و تو، دریاچه گاردا | Garda Lake در ایتالیا

دریاچه گاردا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شمال ایتالیاست و گردشگران زیادی در سفر به ایتالیا از آن دیدن می نمایند. این دریاچه مملوء از تضادهاست، بزرگ ترین و محبوب ترین دریاچه ایتالیا در جهت شهرهای ونیز و میلان واقع شده است و قلب تپنده بخش های شمالی ایتالیاست. ساحل این دریاچه حدود 150 کیلومتر کشیده شده و 3 ناحیه و 15 شهر کوچک را در بر گرفته است. این دریاچه مقصدی عالی برای همه سلیقه هاست و تمامی شهرهای اطرافش خصوصیت و فرهنگ خود را حفظ نموده اند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره دریاچه گاردا بیشتر بدانید.

گاردا، بزرگ ترین دریاچه ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

چشم اندازهای کوهستانی، روستاهای تپه ای و شهرهای بندری در سواحل باریک تر و شمالی تر دریاچه گاردا قرار گرفته اند. فرصت های ماجراجویانه زیادی در اختیارتان است؛ می توانید فقط در دامنه تپه های مالسزیون (Malcesine) راه بروید و یا به تفرجگاه سنگ فرش شده لیمون (Limone) بروید. نسیم هایی که در نواحی شمالی دریاچه می وزد اینجا را به جایی عالی تبدیل نموده هر چند که خیلی ها ورزش های آبی این ناحیه را هم دوست دارند.

حتی اگر به اندازه کافی ماجراجو نیستید تا به این تفریحات تن دهید می توانید در کنار ساحل بنشینید و در حالی که مشغول خوردن بستنی ایتالیایی هستید ساعت ها به آب خیره شوید. این ناحیه مدت ها تحت سلطه اتریش بوده و یاداور خطراتی است که سال ها شمالی ترین شهرهای ایتالیا را در معرض تهدید قرار می داد.

قسمت جنوبی دریاچه گاردا پهن تر و عریض تر است، این قسمت شامل شبه جزیره سیرمیون هم می شود. آب و هوای ملایم و مدیترانه ای باعث رشد درختان زیتون و بیشه های لیمو شده که برای ناحیه ای تا این حد دور از خط استوا کمی عجیب به نظر می رسد. سواحل سنگ ریزه ای شهرهای گاردا و دسنزانو با آب های آبی رنگ و زلال جایی عالی برای گذراندن یک روز آفتابی هستند. محیط درخشان، آب و هوای معتدل، گونه های گیاهی (به ویژه بیشه های زیتون و لیمو، درختان پرتغال و نخل) به همراه چشم اندازهای جادویی که در پس زمینه بقایای تاریخی و فرهنگی اند این دریاچه را تبدیل به جذاب ترین مقصد گردشگری ایتالیا نموده اند.

این دریاچه با آب های زلال و آبی مقصدی منحصربفرد است جایی که گردشگران و مهمانان می توانند غرق در آرامش، تفریح، ورزش و هیجان کشف یک مکان جدید شوند. یکی از محبوب ترین شهرهای گردشگری کنار دریاچه شهر باستانی سیرمیون (Sirmione) است که رستوران ها، بازارها، مغازه ها و کافه های متنوعی دارد. در این شهر قلعه ای تماشایی به اسم اسکالیجر (Scaliger castle) است که قدمتش به قرن 12 برمی شود.

از طرفی وجود چشمه های گوگرد در این شهر هم هواداران زیادی دارد که این طور که گفته می شود بیماری های زیادی را درمان می نمایند. گاردا حدود 30 کیلومتر تا شهر محبوب ورونا (Verona) فاصله دارد اقتصاد این شهر بر مبنای توریسم است و در نزدیکی اش یکی از محبوب ترین شهر بازی های ایتالیا قرار گرفته: شهربازی گاردالند که اگر بازی های ماجراجویانه را دوست دارید می توانید سری هم به این شهر بازی بزنید.

در شمالی ترین بخش این دریاچه شهرهای ریوا و توربول قرار گرفته اند که با بادهای مناسبی که دارند خیلی ها را برای موج سواری به این ناحیه می کشانند. سواحل جنوبی پر از تپه های کوچک است در حالی که سواحل شمالی را کوه ها و صخره ها احاطه نموده اند این زمین های ناهموار این دریاچه را به جای مناسبی برای ماجراجویان ورزشی تبدیل نموده است. موقعیت جغرافیایی خاص باعث شده که این دریاچه در تمام مدت سال آب و هوای معتدلی داشته باشد. حتی اگر عاشق تاریخ و بناهای باستانی باشید باز هم در اطراف این دریاچه نا امید نمی شوید چون اینجا پر از قلعه، بقایای رومی و البته آثار به جای مانده از جنگ جهانی دوم است.

سواحل کنار این دریاچه جایی عالی برای دوچرخه سواری ست در این قسمت ها مسیرهایی برای این تفریح مهیج و لذت بردن از چشم اندزهای اطراف در نظر گرفته شده است. اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید می توانید مسیرهای ناهموارتر را برای این کار انتخاب کنید.

جاذبه های اطراف دریاچه گاردا

ویرانه هایی از یک ویلای رومی

یکی از شعرای رومی در فاصله سال های 84 تا 54 قبل از میلاد زندگی می کرد در نواحی دور دست شبه جزیره ویلایی زیبا داشت. بقایای گسترده این ویلا تاریخدان ها را کاملا گیج نموده است. قبل از اینکه به داخل قلعه بروید و یا محو تماشای چشم اندازهایی دریاچه شوید حتما از موزه کوچک و با کیفیت ورودی دیدن کنید. از روستای سیرمیون با یک پیاده روی 15 دقیقه ای می توانید خودتان را به این ویرانه ها برسانید.

شهر سیرمیون و قلعه اسکالیگری | Sirmione and Castello Scaligeri

شهر تماشایی سیرمیون در نواحی جنوبی دریاچه واقع شده است. در اینجا در کنار آب چشمتان به قلعه ای زیبا می افتد که در قرن 12 توسط اسکالیگری ساخته شده تا از شهر در برابر میلانی ها دفاع کند. می توانید از داخل این قلعه دیدن کنید و یا به بالای برج آن بروید تا با تماشای چشم اندازهای پانارونایی از شهر و دریاچه غافلگیر شوید.

شهر گاردونی ریویارا | Gardone Riviera

این شهر یکی از چندین شهر زیبای سواحل غربی است که چشم اندازهای جذابی از دریاچه و نواحی اطراف دارد. یکی از جذاب ترین جاذبه های این شهر باغ گیاهشناسی هروسکا است که نهایت استفاده را از چشم اندازها و آب و هوا نموده است.

منبع: tui.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 625

به "گاردا، بزرگ ترین دریاچه ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردا، بزرگ ترین دریاچه ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید