چگونگی حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس

به گزارش ورزش من و تو، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی باید کلاس ها حضوری تشکیل گردد تا معلمان به شناخت برسند درباره حضور یک روز در میان دانش آموزان شرح داد.

چگونگی حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مقاطع تحصیلی در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی چند اصل را در نظر گرفتیم و کوشش ما این است که این اصول را رعایت کنیم. اصل نخست این است که سلامت از حقوق مسلم افراد است به خصوص برای بچه ها و افرادی که احتیاج به مراقبت بیشتر دارند و ما نگران سلامتی آن ها هستیم بنابراین در هر تصمیمی که می گیریم به رعایت سلامت دانش آموزان توجه می کنیم.

وی اضافه کرد: اصل دوم آموزش است، آموزش حق جدی برای مردم است و وقفه در آموزش با اختلال های متعددی همراه است، نابرابری ایجاد می نماید و فرصت های آینده افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد حتی ممکن است منجر به ترک تحصیل گردد بخش مهمی از مراقبت هایی که دانش آموزان در دوره مدرسه می گیرند و اوقات آن ها غنی می گردد با تعطیلی مدرسه حذف می گردد و این منجر به آسیب های روانی به دانش آموزان خواهد شد بنابراین باید آموزش ادامه پیدا کند و آموزش تعطیل بردار نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید بگوییم که چطور می توانیم با حفظ سلامت بچه ها آموزش آن ها را هم در دستور کار قرار دهیم همچنین اصل سوم این است که هیچ چیز به ویژه در دوره ابتدایی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد به جهت اینکه کارکرد مدرسه فقط آموزش نیست. تعاملاتی که دانش آموزان با یکدیگر برقرار می نمایند، ظرفیت های فرهنگی و فکری آن ها را توسعه می دهد، بازی هایی که دانش آموزان با یکدیگر می نمایند همگی کارکرد تربیتی دارد.

در سال تحصیلی جدید باید کلاس ها تشکیل گردد

حاجی میرزایی ادامه داد: سال گذشته که مدارس تعطیل شد دو سوم کار را به صورت حضوری انجام داده بودند و دانش آموزان و معلمان همدیگر را می شناختند و معلم از دانش آموزان ارزیابی داشت که کدام یک ضعیف تر هستند، سال جاری بر آموزش حضوری تکیه می کنیم تا شناخت به دست آید و معلم با دانش آموزان آشنا گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر قرار باشد این سه اصل را با یکدیگر را رعایت کنیم، احتیاج است متناسب با شرایطی که با آن روبرو می شویم، تصمیم بگیریم، گفت: یک اصل مهم دیگر داریم اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل اینکه در فلان منطقه محروم زندگی می نماید یا به اینترنت، ابزار هوشمند یا حتی تلویزیون دسترسی ندارند از آموزش محروم بماند.

وی اضافه کرد: مدیر مدرسه باید برای تک تک دانش آموزان طرح آموزشی داشته باشد به این صورت که در همان ابتدا معین کند کسانی که دسترسی به تلویزیون دارند یا به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند چه کسانی هستند، و بعد طراحی می نماید که آموزش ها به چه طریقی انجام گردد.

35 درصد مدارس امکان آموزش حضوری دارند

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت و ابزار هوشمند دسترسی ندارند غالباً مناطقی است که جمعیت دانش آموزی کم است، حدود 35 درصد از مدارس در مناطقی هستند که تعداد دانش آموزان کمتر از 50 نفر است و بیشتر ابتدایی است در این مناطق امکان آموزش حضوری وجود دارد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: بعضی مدارس در مناطقی هستند که دانش آموزان آن ها می توانند با فاصله حضور یافته و آموزش را به شیوه حضوری دریافت نمایند. 110 هزار مدرسه در تمام نقاط کشور داریم طبیعی است که شرایط متفاوتی دارند و هیچ دو مدرسه ای به لحاظ مساحت، دانش آموزان و تعداد آن ها شبیه نیستند بنابراین ما اصولی مشخص کردیم و اختیاراتی به مدرسه تفویض شد براین اساس شورای مدرسه متناسب با این اصول در باره شرایط آموزشی دانش آموزان تصمیم می گیرد.

نحوه حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدرسه

وزیر آموزش و پرورش درباره حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس متذکر شد: اگر اجازه داشته باشیم که دانش آموزان به مدرسه بیایند، اما تعداد محدودی باید در کلاس درس باشند مثلاً 10 دانش آموز البته مساحت کلاس ها متفاوت است و یک کلاس با 5 و کلاس دیگر با 15 دانش آموز می تواند تشکیل گردد، در این شرایط برای رعایت فاصله گذاری آن ها را در روز های هفته توزیع می کنیم.

وی درباره حمایت از معلمان برای آموزش مجازی گفت: باید از آن ها قدردانی کنم و یکی از برگ های درخشان آموزش و پرورش در دوره کرونا شکل گرفت. در این وزارتخانه نمی توانیم اغراق کنیم، چون به وسیله خانواده ها قضاوت می شویم باید بگویم بعضی معلمان کار های درخور تقدیر و فداکارانه ای انجام دادند و وقت زیادی برای آموزش مجازی گذاشتند، معلمان وارد شرایطی شدند که تجربه ای نداشتند برای مثال معلمی با 47 سال سابقه کار چقدر برای تدریس آنلاین کوشش می کرد یا معلمی که روی دیوار یخچال تدریس داشت. حتی یکی از مسئولان به من گفت، همسرم از صبح که بیدار می گردد تا دیروقت درگیر آموزش مجازی دانش آموزان است در صورتی که اگر به مدرسه می رفت فقط در ساعات مدرسه آموزش را ارائه می کرد.

حقوق فرهنگیان از سال 92 تا به امروز 5 برابر شده است

وی اعلام کرد: یکی از سیاست های دولت این بود شرایط کار معلمان را بهتر کند و در چند زمینه اقدام کردیم. نخست شرایط اجرای رتبه بندی است، رتبه بندی به این معناست که همه معلمان تجربه، صلاحیت حرفه ای و تخصص یکسان ندارند و حکم قانون این بود به تناسب صلاحیت و تخصص حرفه ای در رتبه های مختلف قرار بگیرند که این کار انجام شد و الان معلمان در 5 رتبه توزیع شده اند و فردی که در رتبه 5 است نسبت به معلمی که در رتبه 3 است، حقوق بیشتری دریافت می نماید. وقتی معلمان رتبه بندی شدند برای افزایش صلاحیت ها انگیزه پیدا می نمایند و امتیازات اقتصادی آن ها بیشتر می گردد همچنین در فاصله سال 92 تا به امروز حقوق فرهنگیان به طور متوسط نزدیک به 5 برابر شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: نمی خواهم رقم بگویم، چون بعضی فرهنگیان گلایه می نمایند که چرا می گویید، اما در خصوص آموزش و پرورش علاوه بر افزایش هر ساله کارکنان دولت حدود 230 درصد علاوه بر کارکنان دیگر افزایش حقوق داشتند و این به آن معنا نیست حقوق آن ها از بقیه کارمندان بالا زده است بلکه در آن حد متوسط هستند، اما یک عقب افتادگی حقوق که سال ها در مقایسه با سایر کارکنان دولت داشتند جبران شد.

سال جاری 70 نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند

وزیر آموزش و پرورش درباره مشخص شرایط استخدامی معلمان اعلام کرد: در فاصله برنامه ششم که یک سال از آن باقی مانده است 186 هزار نفر از فرهنگیان تبدیل شرایط و استخدام شدند و در برنامه پنجم 55 تا 70 هزار نفر استخدام شدند و فقط سال جاری 70 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

وی گفت: 20 هزار نفر به وسیله کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند، 28 هزار نفر به وسیله آزمون استخدامی از بین فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها جذب خواهند شد همچنین 25 هزار نفر تبدیل شرایط از میان آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق التدریس و خرید خدماتی ها که آغاز کارشان قبل از سال 91 بود، خواهیم داشت.

حاجی میرزایی اعلام کرد: بعد از کنکور، آزمون استخدامی برگزار خواهد شد که توسط سازمان امور اداری و استخدامی فرآیند آن اطلاع رسانی می گردد.

وی درباره مسکن فرهنگیان عنوان نمود: فراخوانی در سراسر کشور دادیم که هر فرهنگی شاغل و بازنشسته فاقد مسکن ثبت نام کند که 320 هزار نفر ثبت نام کردند و تا کنون 75 هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند و زوجین فرهنگی و زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند. 19800 واحدمسکونی و شهر های آن معلوم شده است که عملیات احداث بین 10 تا 90 درصد جریان دارد.

حاجی میرزایی گفت: در جا هایی که ما زمین داریم آن را برای ساخت مسکن فرهنگیان ارائه می دهیم و اگر زمین نداشتیم وزارت مسکن آن را تأمین می نماید و عملا قیمت زمین صفر محسوب می گردد همچنین فرهنگیان می توانند وام متعارف را از بانک مسکن بگیرند و ما نیز یک وام قرض الحسنه با بهره کم تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفتیم که به هر فرهنگی به وسیله بانک ملی ارائه می گردد، این وام احتیاج به وثیقه ندارد و ما آن را تضمین می کنیم از حقوق کسر افراد کسر شده و طلب بانک ملی را بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت کشور ها در بحران ها معلوم می گردد، متذکر شد: جامعه ما در برابر کرونا بسیار خوب ظاهر شد در هفته اول اسفند تعطیلی عمومی را اعلام کردیم و 10 اسفند آموزش های تلویزیونی پخش و بیش از 2200 برنامه ارائه شد. یکی از ارکان های آموزش و پرورش نزدیکی خانه و مدرسه است و در کرونا توانستیم پیوند خانه و مدرسه را برقرار کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1121

به "چگونگی حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی حضور یک روز در میان دانش آموزان در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید