وسواس تقارن، درد سر تازه لیگ برتر

به گزارش ورزش من و تو، به نظر می رسد از این به بعد سازمان لیگ غیر از همه وظایفش باید مراقب وسواس تقارن تیم ها هم باشد!

وسواس تقارن، درد سر تازه لیگ برتر

به گزارش خبرنگاران، روزنامه همشهری نوشت: قرار شده مسابقه رفت پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه 31شهریور برگزار گردد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در این بازی برای نخستین بار شاهد اجرای قانون 90 به 10 روی سکوها خواهیم بود. از این به بعد قرار است ورزشگاه آزادی در داربی پایتخت همان وضعیت ورزشگاه سن سیرو هنگام برگزاری داربی میلان را پیدا کند. در سن سیرو هم هر بار میلان میزبان اینتر باشد 90درصد سکوها به روسونری می رسد و البته برعکس. ابتدا قرار بود پارسال استارت این ماجرا بخورد که باشگاه استقلال مخالفت کرد و موضوع به سال جاری موکول شد. اما سال جاری هم ظاهرا یک مشکل حاشیه ای دیگر اتفاق افتاده. این که استقلالی ها به عنوان میزبان داربی رفت، از برگزاری این بازی در روز غیر تعطیل گله مندند و از همین حالا سازمان لیگ را تحت فشار قرار داده اند که بازی برگشت هم حتما در یک روز غیر تعطیل و وسط هفته برگزار گردد. چرا؟ چون به ورزشگاه آمدن تماشاگران در روز غیر تعطیل سختی هایی دارد و از این نظر شرایط باید بین میزبانی سرخابی ها در هر دو بازی برابر باشد. واکنش اولیه سازمان لیگ به این موضوع زیاد مثبت نبوده که همین مسئله هم پیش بینی می شد. فقط سؤال اینجاست که آیا اصل توقع و درخواست استقلال در این مورد منطقی است؟ این طور به نظر نمی رسد.

شرایط مطلوب این است که داربی در روز تعطیل برگزار گردد. برای مسابقه رفت چنین شرایطی فراهم نشد. تأخیر در آغاز فصل جدید، برنامه های سازمان لیگ را فشرده و غیر منعطف نموده است. همزمانی مسابقات والیبال با آخرین آدینه تابستان هم کار را از جهت دیگری سخت کرد. به این ترتیب چاره ای جز برگزاری بازی در روز غیر تعطیل باقی نمی ماند. در عین حال غیر عاقلانه است حالا که نتوانستیم بازی رفت را آدینه برگزار کنیم، مسابقه برگشت را هم عمدا بیندازیم وسط هفته! به هر حال دنبال کردن مسابقه ای که وسط هفته برگزار می گردد، حتی برای تماشاگران تلویزیونی هم سخت است. تاریخ داربی برگشت احتمالا اواخر پاییز یا اوایل زمستان خواهد بود. کدام عقل سلیمی حکم می نماید داربی را بیندازند ساعت 15 یک روز وسط هفته زمستانی که مثلا عدالت رعایت گردد؟

اعتراض استقلال به معنای واقعی کلمه نوبر است. اگر سازمان لیگ حق را به آبی ها بدهد، از این به بعد پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هم می توانند خواستار برگزاری مسابقات رفت و برگشت در شرایط تقویمی مشابه شوند. مثلا الان بازی رفت پرسپولیس و تراکتور در خنکای شهریور تبریز و در یک روز آدینه برگزار گردیده که بهترین شرایط برای پر شدن ورزشگاه بود. حالا اگر بازی برگشت افتاد سه شنبه، پرسپولیس باید مقاومت کند و بگوید این مسابقه را هم در روز تعطیل برگزار کنید؟ از این نظر چه فرقی بین داربی و بازی استقلال - سپاهان یا پرسپولیس - ذوب آهن هست؟ به نظر می رسد از این به بعد سازمان لیگ غیر از همه وظایفش باید مراقب وسواس تقارن تیم ها هم باشد!

گنجایش ورزشگاه آزادی حدود 78هزار نفر است. منهای 10درصد پرسپولیس و بعضی بلیت های سفارشی، سازمانی و... استقلال برای پر کردن سهم خودش در نخستین داربی 90درصدی تاریخ، فقط به حضور چیزی نزدیک به 65هزار نفر از هوادارانش احتیاج دارد. آیا واقعا این باشگاه نگران آن است که در یک روز تابستانی غیر تعطیل نتواند این تعداد جمعیت را به ورزشگاه بیاورد؟ آیا این همه ناله و لابه، کسر شأن باشگاهی به بزرگی استقلال نیست؟ آخرین بار که داربی روز یکشنبه برگزار گردید، همان مسابقه ای بود که تیم منصوریان 3 بر 2 برنده شد. آن روز در یک هوای نسبتا سرد و بارانی، ورزشگاه کیپ تا کیپ پر شده بود. از چه می ترسید واقعا؟

حواشی پیش آمده برای دختری که خودسوزی نموده و درگذشته به نگرانی های آبی ها اضافه نموده است. این که فضای احساسی پیش آمده و زمزمه های تحریم روی بخشی از هواداران این تیم اثر بگذارد. البته که سابقه نشان داده تحریم کردن حضور در ورزشگاه به دلایل غیر ورزشی عموما از سوی هواداران مورد توجه قرار نمی گیرد؛ به خصوص که حساسیت های شهرآورد پایتخت عموما آن قدر شدید و غلیظ هست که چنین اتمسفرهایی روی آن کم تأثیر باشد. هر چند احتمال واکنش هواداران به این اتفاق تلخ در آن روز محتمل تر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 361

به "وسواس تقارن، درد سر تازه لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسواس تقارن، درد سر تازه لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید