نمای داخلی و خارجی ساختمان با سنگ تراورتن

به گزارش ورزش من و تو، سنگ از جمله مصالحی ست که کاربرد آن در کفپوش ساختمان بسیار رواج دارد. سنگ ها از زمین نشأت میگیرند و تنوع رنگ و کیفیت آنها بسیار بالا میباشد. استفاده از سنگ در کفپوش منازل, بافت طبیعت را به خانه می آورد و محیطی صمیمی ایجاد میکند که با هیچ مصالح دیگری قابل قیاس نمیباشد. در انتخاب نوع سنگ کفپوش باید دقت لازم صورت گیرد تا هم از نظر کیفیت و هم تناسب با دکوراسیون داخلی, به خیالی آسوده دست یافت. در دکوراسیون داخلی ساختمان پوشش کف از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در انتخاب کفپوش مناسب باید فاکتورهایی مانند استحکام و پایداری, نگهداری, نظافت و قیمت مد نظر قرار گیرد.

نمای داخلی و خارجی ساختمان با سنگ تراورتن

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی ست که از کلسیت کریستال ساخته شده است. این نوع سنگ ریز دانه میباشد و ساختار آن به صورت متخلخل و لایه لایه است. به دلیل بافت لایه لایه سنگ تراورتن میتوان آن را به دو صورت vein cut و cross cut برش داد. در برش vein cut, برش سنگ تراورتن در خلاف جهت رگه های سنگ صورت میگیرد و نتیجه کار سنگی با خطوط و رگه های موازی ست. اما در برش Cross cut ,برش سنگ تراورتن در جهت رگه های سنگ است و در این برش, نقش سنگ به شکل امواج ابر و بادی میشود.

ویژگی کفپوش تراورتن

  • به دلیل ساختار لایه لایه و متخلخل این نوع سنگ ها احتمال سر خوردگی روی کفپوش های تراورتن بسیار کم است.
  • استحکام و مقاومت بالای سنگ تراورتن باعث طولانی شدن عمر این سنگها میشود.
  • سنگ تراورتن در رنگ ها و طرح های متنوعی موجود میباشد. حضور دی اکسید آهن و منیزیم در ساختار سنگ تراورتن باعث ایجاد رنگ های زرد, قرمز و قهوه ای میشود و وجود کربن در آن, این سنگ را به رنگ خاکستری, سیاه و آبی در می آورد.
  • منافذ سنگ تراورتن از چسبندگی بالایی برخوردار هستند و امکان ترک خوردن آنها بسیار کم است.
  • قیمت سنگ های تراورتن در مقایسه با سنگ های دیگر که به عنوان کفپوش استفاده میشوند نسبتا ارزان تر است.
  • سنگ تراورتن در طبیعت یافت میشود و میتوان آن را از معادن استخراج نمود و در کارخانه ها برای مصارف گوناگون فرآوری کرد.

کاربرد کفپوش تراورتن

امروزه استفاده از سنگ تراورتن در صنعت ساخت و ساز به وفور دیده میشود. سنگ تراورتن بعد از استخراج از معادن برای فرآوری به کارخانه فرستاده میشود. این نوع سنگ هم در نمای داخلی و هم در نمای بیرونی ساختمان کاربرد دارد. علاوه بر کاربرد آن در نماکاری ساختمان, از این نوع سنگ در کفپوش فضای داخلی ساختمان از جمله آشپزخانه, اتاق نشیمن, سرویس بهداشتی, حمام, راهرو, پله ها و… نیز استفاده میشود. سنگ تراورتن پرمصرف ترین سنگ در بین سنگهای ساختمانی ست. این نوع سنگ داری طیف وسیعی از رنگ های تیره و روشن میباشد و قابلیت پذیرش انواع فرآوری را بر روی سطح خود دارد. سنگ تراورتن از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است, به همین دلیل میتوان از آن در سنگ نمای ساختمان های مرتفع استفاده نمود.

قیمت سنگ تراورتن

آن چه که بر قیمت سنگ تراورتن تاثیرگذار می باشد، ابعاد و نوع سنگ می باشد. انواع این سنگ با توجه به معدنی که سنگ از آن استخراج می شود، تفاوت دارد. برای اطلاع از قیمت هر مترمربع سنگ تراورتن می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

برای مشاهده قیمت سنگ تراورتن اینجا کلیک کنید

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 565

به "نمای داخلی و خارجی ساختمان با سنگ تراورتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای داخلی و خارجی ساختمان با سنگ تراورتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید