مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو و هیوندای النترا

به گزارش ورزش من و تو، معمولاً خودروهای سدان به دلیل نوع کاربری و استفاده روزمره توسط خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. در بازار ایران نیز این دسته خودروها از گذشته تا به امروز بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند. اما از آن جا که بازار ایران از تنوع چندانی برخوردار نیست، نمی توان برای نمونه فست بک MG 6 رقیبی مستقیم در نظر گرفت.

مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو و هیوندای النترا

با این حال، چون این خودرو با نسخه سدان نیز به بازار عرضه شده است، با کمی چشم پوشی می توان رقبای هر دو نسخه را یکسان دانست. از اصلی ترین رقبای ام جی 6 در بازار ایران می توان به کیا سراتو و هیوندای النترا اشاره کرد که از ابعادی نسبتاً مشابه و مشخصات فنی نسبتاً نزدیکی برخوردارند. در ادامه این مطلب به مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو و هیوندای النترا می پردازیم.

مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو

شاید در نگاه نخست مقایسه این دو خودرو کمی غیرمنطقی به نظر برسد، اما درواقع از آن جایی که هردوی آن ها در یک سگمنت و دارای ابعادی نسبتاً مشابه هستند، می توان رقابتی نزدیک را میان آن ها متصور شد.

کیا سراتو یکی از خودروهای محبوب و پرفروش وارداتی در سال های اخیر بوده که به دلیل طراحی مناسب و همچنین امکانات رفاهی نسبتاً زیاد، توانسته آمار فروش قابل توجه ای را برای خود ثبت کند.

این سدان کره ای فقط با موتور 4 سیلندر 2000 سی سی تنفس طبیعی توانست مجوز ورود به بازار کشور را کسب کند. این موتور قادر است نیرویی معادل 155 اسب بخار و حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر را تولید کند. اما در آن سوی میدان ام جی 6 به لطف پیشرانه 1800 سی سی مجهز به توربوشارژر توانایی تولید قدرتی برابر با 160 اسب بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتن متر را دارد که این موضوع می تواند شتاب اولیه بهتری را برای آن در مقایسه با کیا سراتو فراهم کند.

با مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو متوجه می شویم که هر دو خودرو نیروی تولیدشده موتور را به کمک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک (ام جی 6 فیس لیفت به جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه مجهز است) به چرخ های جلو منتقل می کنند. اما باید گفت که نمونه های اولیه MG 6 از جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک بهره مند بودند.

مقایسه ام جی 6 با هیوندای النترا

هیوندای النترا را می توان رقیب دیگری برای ام جی 6 برشمرد که از دیگر وارداتی های محبوب بازار به شمار می رود. درواقع، نسل های مختلفی از این خودرو طی سال های متمادی به بازار ایران راه پیدا کرد.

برگ برنده النترا در بازار را می توان طراحی نسبتاً به روز در هر دوره دانست که باعث می شد در مقایسه با سایر رقبا آمار فروش بهتری را تجربه کند. اما این سدان محبوب کره ای در بخش فنی از برخی از رقبا ضعیف تر عمل کرده است. به عنوان مثال، این خودرو، که فقط مجوز واردات نمونه 2000 سی سی تنفس طبیعی را در ایران دریافت کرده است، قادر به تولید نیرویی معادل 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 178 نیوتن متر است که این اعداد در مقایسه با اعداد خروجی از پیشرانه سایر رقبا کم تر به نظر می رسد.

بااین حال، با مقایسه ام جی 6 با هیوندای النترا نمی توان گفت که النترا ارزش خرید کم تری دارد، زیرا این خودرو بیش تر مورد توجه قرار گرفته و شرایط بازار بهتری در مقایسه با ام جی 6 داشته است.

درباره ام جی 6 بیشتر بخوانید:

  • معرفی MG 6 و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با MG 6
منبع: دیوار
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1101

به "مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو و هیوندای النترا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ام جی 6 با کیا سراتو و هیوندای النترا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید