برترین بیمه بدنه را چگونه انتخاب نماییم؟

به گزارش ورزش من و تو، بیمه بدنه بیمه نامه اجباری نیست ولی با توجه به افزایش قیمت انواع خودرو بیشتر دارندگان وسایل نقلیه که به خودرویشان اهمیت می دهند ترجیح می دهند که بیمه بدنه داشته باشند تا زمان خسارت بتوانند از پوشش های این بیمه نامه استفاده کنند، چرا که از لحاظ مالی هم خساراتی که ممکن است برای خودروی شما اتفاق بیافتد هزینه سنگینی را به همراه داشته باشد.

برترین بیمه بدنه را چگونه انتخاب نماییم؟

به گزارش خبرنگاران ، بنابر اعلام بیمه تایم، اگر تصادفی نموده اید که خود شما مقصر بوده و خسارتی هم به خودروی شما وارد شده باشد، می توانید در صورت داشتن بیمه بدنه به راحتی می توانید از شرکت بیمه هزینه های خسارت به وجود آمده را دریافت نمایید. در ادامه درمورد انتخاب برترین بیمه بدنه بیشتر شرح داده ایم.

بیمه بدنه چیست و چه کاربردی دارد؟

بیمه شخص ثالت بیمه نامه اجباری است که برای جبران خسارت های اقتصادی و جانی برای شخص زیان می باشد، اما فرض کنید خودروی شما به اسم مقصر در حادثه دچار آسیب دیدگی و خسارت گردد، یا شخصِ مقصر فرار کند، در این صورت راننده خودروی آسیب دیده باید چه اقدامی انجام دهد؟ در اینجاست که احتیاج شدید به بیمه بدنه خودرو احساس می گردد و بیمه بدنه می تواند خسارات خودرو را در حوادثی که تحت نظر پوشش های بیمه ای است جبران کند.

برترین بیمه بدنه را از کدام شرکت بیمه بدنه خریداری کنیم؟

شرکت های بیمه مختلف خدمات بیمه بدنه خودرو را ارائه می کنند، از قبیل بیمه ایران، بیمه پارسیان، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه البرز، ببمه دانا و ...

در این میان باید در انتخاب برترین بیمه بدنه باید به احتیاجها و اولویت های خودتان توجه نمایید.

1-برترین بیمه بدنه خودرو از نظر پوشش های بیمه ای

همه ما می خواهیم برترین بیمه بدنه خودرو را خریداری کنیم. به صورت کلی پوشش های اصلی بیمه بدنه شامل سرقت کلی خودرو، حادثه، تصادف، واژگونی و یا سقوط، حریق، آتش سوزی، انفجار و صاعقه است و پوشش های اضافی آن شامل موارد زیراست:

سرقت جزئی لوازم و قطعات خودرو

شکست شیشه

بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، آتش فشان، طوفان…

هزینه ایاب و ذهاب

پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی

نوسانات قیمت

ترانزیت

حذف فرانشیز

کشیدن میخ و خط و خش

باید بدانید که تمام پوشش های نام برده، به وسیله تمام شرکت ها ارائه نمی گردد.

پس اگر در پی برترین بیمه بدنه هستید، کامل بودن پوشش های بیمه ای ارائه شده را مدنظر داشته باشید.

بعلاوه توجه داشته باشید که برای مقایسه شرکت های بیمه از نظر پوشش های بیمه بدنه، می توانید به صورت تلفنی از مشاوره کارشناسان بیمه تایم یاری بگیرید.

2-برترین بیمه بدنه خودرو از نظر سهولت و سرعت در صدور و تمدید بیمه نامه

برای صدور و یا تمدید بیمه بدنه مدارک و مراحل صدور یکسانی در شرکت های بیمه لحاظ می گردد اما بعضی شرکت های بیمه محدودیت هایی را برای صدور بیمه نامه دارند، به اسم مثال بعضی شرکت ها از قبیل بیمه بدنه پاسارگاد، بیمه بدنه رازی برای خودروهای بالای 20 سال بیمه بدنه صادر نمی کند.

3- برترین بیمه بدنه خودرو از نظر مردم

همواره یکی از برترین راه ها استفاده از نظر سایرین جهت تصمیم گیری است. اندازه خسارتی که گرفته اند، رفتار کارکنان شرکت بیمه و ... همه در رضایت مردم از شرکت بیمه موثر است.

4- برترین بیمه بدنه از نظر کارشناسان

علاوه بر این کارشناسان بیمه ای چند نکته مهم را در انتخاب برترین بیمه بدنه لحاظ می کنند که در ادامه آنالیز می کنیم:

برترین بیمه بدنه ماشین به لحاظ تخفیفات:

شرکت های بیمه با توجه به سیاست های خود، برای جذب بیشترین پرتفوی و رضایت مشتریان تخفیفاتی را در بیمه بدنه لحاظ می کنند. بعضی از تخفیفات بیمه بدنه عبارتند از: تخفیف توافقی، تخفیف سال ساخت خودرو، تخفیف خودرو صفر کیلومتر، تخفیف بر اساس ارزش خودرو، تخفیف حسن سابقه ثالث، تخفیف نقدی بیمه بدنه، تخفیف داشتن حساب سپرده بانکی و تخفیفات دوره ای مثل تخفیف بیمه بدنه ویژه عید فطر، عید قربان، 22 بهمن و …. .

توجه: متاسفانه گاهی دیده شده که بعضی شرکت های بیمه در ارائه تخفیفات بیمه بدنه اقدام به مقرون به صرفه فروشی زیر عرف بازار جهت جذب بیمه گذار و فروش موقت می کنند که این کار ممکن است در زمان خسارت دهی مشکل ساز باشد و نتوانند جوابگویی خوبی داشته باشند.

برترین بیمه بدنه خودرو به لحاظ پرداخت خسارت: از نظر کارشناسان متخصص بیمه ایی، یکی از معیارهای برترین بیمه بدنه خودرو متعلق به شرکتی است که در زمان خسارت برترین همراهی و پرداخت خسارت را با بیمه گذاران خود داشته باشد.

برترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ داشتن خسارت سیار: از نکات مهم تعداد شعب بیمه ای و داشتن خسارت سیار در آن شرکت بیمه است. بعضی از شرکت هایی که خسارت سیار دارند می توان به بیمه بدنه شرکت هایی از قبیل بیمه بدنه البرز، بیمه بدنه سامان، بیمه بدنه پاسارگاد، بیمه بدنه ایران، بیمه بدنه رازی و … اشاره نمود.

برترین بیمه بدنه برای خودروهای صفر: خرید بیمه بدنه خودرو صفر، از دغدغه های فکری همه خریدارانی است که خودرو صفر کیلومتر و نو خریده اند. اگر از خریداران خودروهای داخلی باشید از همان ابتدا ذهنتان درگیر می گردد که کارت طلایی خریداری کنید یا بیمه بدنه؟ و اگر انتخاب شما بیمه بدنه باشد باید بدانید که بیمه خودرو صفر چه ویژگی هایی دارد. پیشنهاد می کنیم در مطلب بیمه بدنه خودرو صفر نکات بیشتر را مطالعه نمایید.

سایر نکات : در حقیقت علاوه بر تمام نکات گفته شده شما با مشاوره با یک کارشناس خبره بیمه می توانید با توجه به پوشش های مورد درخواست، نوع خودرو خود و بودجه مورد نظر برترین انتخاب را داشته باشید. برای همین می توانید با تکمیل فرم بیمه بدنه سایت بیمه تایم به طور رایگان مشاوره خرید دریافت کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1794

به "برترین بیمه بدنه را چگونه انتخاب نماییم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بیمه بدنه را چگونه انتخاب نماییم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید