مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

به گزارش ورزش من و تو، بتن های گازی یک نوع از بتن سبک است. این نوع از بتن گاهی نیز تحت عنوان بتن سلولی شناخته می گردد. بتن های سبک گازی را بر اساس روش فراوری می توان به دو نوع عمده بتن کفی یا اسفنجی و بتن اتوکلاو دسته بندی کرد.

مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

ویژگی های بتن سبک دانه به نوع دانه های سبک وزن به کار رفته در بتن بستگی دارد. دانه های سبک وزن ساختاری می توانند بتن هایی را با مقاومت فشارشی بیش از 35 مگاپاسکال فراوری نمایند. تعداد از انواع دانه های سبک وزن را می توان در ساخت بتن ها به کار برد که موجب ایجاد مقاومت نمونه استوانه ای برابر با 48 تا بیش از 69 مگاپاسکال می شوند.

بتن های سبک دارای چگالی تقریبی برابر با 1440 تا 1840 کیلوگرم بر متر مکعب هستند در حالی که بتن های معمولی چگالی برابر با 2240 تا 2400 کیلوگرم بر متر مکعب دارند. اگر چه اصطلاح بتن سبک برای اولین در 100 سال قبل مطرح شد اما به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته استفاده از آن تنها به پروژه های با مقیاس بسیار کوچک محدود شده بود. در 20 سال گذشته و با ورود به قرن 21 ام، پیشرفت های مهمی در حوزه صنایع ساخت و ساز رخ داد و همین موضوع امکان استفاده گسترده تر از انواع بتن های سبک در صنعت ساخت و ساز را فراهم کرد.

منبع مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز

انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1798

به "مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بتن سبک چیست؟ ترکیبات، انواع و کاربردها در صنعت ساخت وساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید