تفریحات جزیره پالم دبی شما را غافلگیر می نماید! (تور دبی ارزان)

به گزارش ورزش من و تو، تفریحات جزیره پالم دبی با هدف جذب گردشگران و ربودن گوی سبقت از رقبای منطقه ای ساخته شده است؛ جزیره پالم، نام دبی را بعنوان یکی از شهرهای مدرن دنیا که هیچ مرز و محدودیتی در صنعت گردشگری نمی شناسد بر سر زبان ها انداخت. جزیره پالم دبی بزرگترین پروژه عمرانی و شهرسازی طراحی و ساخته شده به وسیله انسان است که در کرانه های خلیج فارس و سواحل دبی احداث شده است. شیخ نشین دبی که سال هاست بعنوان یکی از مقاصد لوکس و مدرن دنیا شناخته می گردد؛ همیشه در جهت توسعه و پیشرفت صنعت گردشگری حرکت می نماید. تفریحات جزیره پالم دبی، ساخت آسمان خراش های حیرت انگیز، هتل ها و اقامتگاه های فوق لوکس، مراکز خرید بزرگ و جذب تمامی برندهای معتبر و پرطرفدار دنیا در صنایع مختلف، دبی را در مدت زمان کوتاهی به یکی از قطب های اصلی اکوتوریسم و جذب سرمایه در دنیا تبدیل نموده است.

تفریحات جزیره پالم دبی شما را غافلگیر می نماید! (تور دبی ارزان)

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

اگرچه انتقادهایی از سوی مؤسسات و فعالان محیط زیست به این ساخت و سازها و اجرای پروژه ها در دبی می گردد؛ نمی توان منکر مجذوب نمایندهیت و زیبایی آن ها برای توریستان و شهروندان این شهر شد. یکی از بحث برانگیزترین و پرحاشیه ترین پروژه های توریستی دبی، ساخت جزیره های نخل دبی است. اما جزایر نخل دبی کجا هستند؟ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتها این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

جزایر نخل دبی

طراحی و احداث جاذبه های توریستی در مقیاس و مساحت باور نکردنی به وسیله نیروی انسانی، یکی از ابتکارات تازه و جالب توجه دبی در جذب توریست است. ایجاد جزیره های مدرن و لوکس و یا ساخت سرزمین برفی در هوای گرم دبی؛ از جمله این پرو ژه های بلندپروازانه در دبی است. یکی از مهم ترین و پیروز ترین این اقدامات، ایجاد جزایر پالم یا نخل در نوار ساحلی و بر روی آب است. جزایر نخل دبی، سه جزیره هستند که نقشه آن ها با الهام از درخت نخل طراحی شده است. هر جزیره دارای چندین انشعاب و قسمت های مختلف است که به وسیله یک خیابان مرکزی با یکدیگر مرتبط می شوند. مجموعه این انشعابات و بخش ها در کنار یکدیگر از بالا بصورت یک نخل با شاخ و برگ آن دیده می شوند.

تفریحات جزیره پالم دبی یکی از نمادهای اصلی دبی هستند که در اغلب تورهای دبی، برنامه بازدید از آن ها گنجانده می گردد. یکی از مشهورترین و به نوعی مشهورترین این جزایر، جزیره پالم جمیرا است. تعدادی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های توریستی دبی در مجمع الجزایر پالم جمیرا واقع شده است. بسیاری از توریستان این منطقه را زیباترین جاذبه تماشای دبی می دانند و معتقدند بدون بازدید از جزایر نخل دبی و تماشای های آن، سفر به دبی ناقص خواهد بود. در سفر به دبی بازدید از این جزایر و بخصوص تفریحات جزیره پالم دبی را از دست ندهید. در ادامه با تعدادی از مشهورترین تماشای های دبی که در جزیره پالم جمیرا واقع شده اند آشنا خواهیم شد.

مشخصات کلی جزیره نخل جمیرا

جزیره نخل جمیرا بزرگترین سازه عمرانی بدست انسان است. این جزیره خوشه ای یا شاخه شاخه یکی از سه جزیره نخل دبی است و همان طور که اشاره شد در طراحی آن ها از درخت نخل الهام گرفته شده و به همین علت آن ها را پالم (نخل) می نامند.جزیره نخل جمیرا بزرگترین جزیره در بین این سه مجموعه است که معروف ترین تفریحات جزیره پالم دبی را در خود جای داده است. مساحت این مجمع الجزایر 25 کیلومتر مربع است و از به هم پیوستن 17 شاخه یا انشعاب ساخته شده است. این جزیره با داشتن حفاظی به طول 12 کیلومتر در اطراف خود، محصور شده است. برای بالا آوردن سطح این جزیره از دریا بیش از 50 میلیون متر مکعب خاک بکار رفته است. پروژه ساخت نخل جمیرا در سال 2001 شروع و در سال 2008 به بهره برداری رسید. چهل هزار نفر نیروی انسانی در ساخت این جزیره شرکت داشته اند.

ساخت جزیره نخل دبی

برای محافظت پایه ها و بخش های زیر آب این جزیره از سنگ های غول آسا که وزن بعضی از آن ها بعضاً تا شش تن می رسد استفاده شده است. این پایه های مستحکم، جزیره نخل جمیرا را از فرسایش به وسیله امواج دریا در امان خواهد داشت. این جزیره از بالا بصورت یک نخل است که تنه اصلی آن بوسیله مونوریل بزرگ جزیره به بخش اصلی شهر دبی متصل می گردد. در منطقه غربی این قسمت، آپارتمان های مسکونی ، هتل ها و مراکز تجاری قرار دارند. تفریحات جزیره پالم دبی بیشتر در بخش شرقی هستند و اقامتگاه های ساحلی و ریزورت ها در آنجا قرار دارند. منطقه مسکونی این جزیره که شامل خانه هایی با منظره زیبا از خلیج فارس در محیطی آرام و خیال انگیز است در هفده انشعاب شبیه به برگ نخل قرار دارند. هتل های زیبا و لوکس این جزیره نیز در حفاظ هلالی دوازده کیلومتری ساخته شده اند.

در این جزیره لوکس و مدرن، امکانات رفاهی و خدماتی در بالاترین سطح کیفی فراهم است. از ناوگان حمل و نقل عمومی گرفته تا هتل های فوق لوکس و اقامتگاه های رؤیایی، همگی شگفت انگیز و ستودنی هستند. اما تفریحات جزیره پالم دبی چیست؟ در ادامه با تعدادی از تفریحات مشهور و پرطرفدار پالم جمیرا آشنا خواهیم شد.

تفریح و تفریح در پالم جمیرا

چنانچه اشاره شد؛ نخل جمیرا جزیره ای شگفت انگیز و منحصربفرد است. طراحی زیبا و اعجاب انگیز این جزیره با احداث ساختمان ها و هتل های مجلل و باشکوه در این جزیره تکمیل می گردد. برج های مرتفع و اقامتگاه هایی با طراحی خیره نماینده و ستودنی در فضایی بکر و پر از آرامش، از نخل جمیرا بهشتی زمینی ساخته است. علاوه بر فضای شهری زیبا و تماشای، تفریحات جزیره پالم دبی، توریستان بسیاری را بسوی این منطقه می خواند. برای تجربه برترین تفریحات جزیره پالم دبی باید حتما از پالم جمیرا تماشا کرد. تفریح و تفریح در پالم جمیرا به برترین شکل وجود دارد. بعضی از این جاذبه های تماشای بحدی شگفت انگیز و تصور ناپذیر هستند که بیشتر قریب به اتفاق توریستان در مواجهه با آن ها تا دقایقی مبهوت برجا می مانند. در ادامه با بعضی از این تفریحات و تماشای های منحصربفرد جزیره پالم دبی آشنا خواهیم شد.

  • پارک آبی آتلانتیس دبی:

یکی از تماشای های معروف دبی که در سفر به این شهر باید حتماً از آن تماشا کنید؛ پارک آبی آتلانتیس یا Aquaventure است. این تفریحگاه آبی زیبا، یکی از بزرگترین پارک های آبی رو باز خاورمیانه و دنیا است که در محدوده ای به وسعت بیش از چهل هکتار ساخته شده است. پارک آبی آتلانتیس یکی از برترین تفریحات جزیره پالم دبی است و در نخل جمیرا واقع شده است. در این دهکده آبی، سرسره ها و تفریح های مختلفی وجود دارد که اغلب آن ها اندازه آدرنالین خون را به اندازه قابل توجهی افزایش داده و استفاده از آن ها برای بچه ها کمتر از دوازده سال ممنوع است. البته این مسئله جای نگرانی نیست. چرا که در کنار پارک آبی بزرگسالان، مجموعه پارک آبی بچه ها نیز ساخته شده است و بچه ها می توانند از سرسره ها و دیگر تفریحات این قسمت لذت ببرند.

پارک آبی آتلانتیس دبی دارای هفتصد متر ساحل اختصاصی جهت استراحت، تمدد اعصاب و لذت بردن از آرامش و شکوه سواحل خلیج فارس است.نکته جالب توجه پارک آبی آتلانتیس دبی در جزیره پالم جمیرا، رستوران ها و کافه های بی نظیر آن است. قرار گرفتن شانزده رستوران و بار با منوی پر تنوعی از انواع غذاهای بین المللی، فست فود و نوشیدنی های مختلف، بازدید از پارک آبی آتلانتیس ر به یکی از تفریحات پرطرفدار جزیره پالم دبی تبدیل نموده است.

  • آکواریوم تالار گمشده در آتلانتیس:

یکی از برترین جاذبه های تماشای دبی، آکواریوم تالار گمشده در آتلانتیس است. این آکواریوم حیرت انگیز که بعلت قرار گرفتن در نزدیکی هتل آتلانتیس دبی، با نام آکواریوم آتلانتیس نیز شناخته می گردد؛ از مکان هایی است که دبی را به یکی از برترین مقاصد توریستی و از مجذوب نماینده ترین تفریحات جزیره پالم دبی برای علاقمندان به گیاهان و جانوران دریایی تبدیل کرد. بیش از 6 هزار گونه از ماهی ها و جانوران آبزی و دریایی کمیاب در این آکواریوم و در محیطی طبیعی و زیبا زندگی می نمایند. در این نمایشگاه بیش از بیست اکوسیستم جانوران دریایی وجود دارد که در نوع خود بی سابقه است و می توان آکواریوم آتلانتیس دبی را بزرگترین مجموعه در دنیا از این حیث بحساب آورد. بازدیدنمایندگان می توانند در ده تالار زیر آب این آکواریوم ساعت ها از تماشای انواع مختلف ماهی ها، لاک پشت ها، کوسه ها و گونه های گیاهی کمیاب و زیبای دریایی لذت ببرند.

  • تور کشتی کروز:

تور کشتی کروز و تور سیاحتی اطراف جزیره پالم دبی بر عرشه آن ها، یکی از برترین تفریحات جزیره پالم دبی هستند. این تور یک ساعته از قسمت غربی جزیره نخل جمیرا شروع می گردد و حفاظ هلالی جزیره را دور می زند. در طول این سفر دلچسب و پر از منظره ها تماشای، مسافران اطلاعات مختلفی در خصوص تاریخچه جزیره، ساختمان های مهم و بزرگ آن و نحوه ساخت هر یک از این بناها کسب می نمایند. اما بدون تردید برترین بخش این تور، تماشا منظره ها زیبا و باشکوهی است که از ترکیب افق زیبا و مسحورنماینده خلیج فارس در کنار سازه ها و ساختمان های مدرن و باعظمت پالم جمیرا شکل گرفته است.

  • تفریحات و ورزش های آبی:

شنا در سواحل زیبای خلیج فارس و پلاژهای تماشای و مجهز دبی، از پرطرفدارترین تفریحات و ورزش های آبی این شهر بحساب می آید. در سواحل زیبا و منحصربفرد پالم جمیرا، علاوه بر شنا و آب تنی برنامه های متنوع و مفرحی برای هواداران ورزش های دریایی و تفریحات ساحلی ر نظر گرفته شده است. کلاس ها و دوره های آموزشی مختلفی برای انواع ورزش ها و تفریحات دریایی وجود دارد. تور پر هیجان کایاک سواری، آموزش موج سواری و البته دوره های پر از نشاط و شادی پاروزنی و گشت و گذار در کرانه های جمیرا با قایق پارویی، از دیگر تفریحات جزیره پالم دبی هستند.

نکات انتهای

ماجراجویی ها و بلندپروازی های حاکمان و مدیران دبی در صنعت توریستی و ایجاد جاذبه های توریستی مختلف، انتها ناپذیر بنظر می رسد. توریستان و دوستداران تجربه های تازه و متفاوت نیز، از ماجراجویی در این عرصه منحصربفرد و مجذوب نماینده استقبال می نمایند تا این داستان همچنان ادامه پیدا کند. جزایر پالم دبی و تفریحات متمایزجزیره پالم دبی، اوج این ابتکارات و ماجراجویی ها است. جزایر نخل دبی و بخصوص نخل جمیرا، مجموعه کامل و بی نقصی از معماری، صنعت و تکنولوژی هستند که به شکل گرفتن دنیایی تازه و پر از شگفتی منتج شده است. در این مقاله، خبرنگاران تنها به معرفی تعدادی از تفریحات جزیره پالم دبی پرداخت.

برای درک کامل زیبایی و اعجاز این جزایر و بطور خاص، جزیره نخل جمیرا؛ برترین کار خرید تورهای دبی و سفر به این جزیره بی نظیر و تماشای است. دنیایی متفاوت از برترین هتل ها، اقامت گاه هی ساحلی، مراکز خرید و البته سواحل زیبا و افسونگر. فرصت کشف و تماشا این دنیا منحصربفرد را از دست ندهید!

منبع: الی گشت
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2094

به "تفریحات جزیره پالم دبی شما را غافلگیر می نماید! (تور دبی ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات جزیره پالم دبی شما را غافلگیر می نماید! (تور دبی ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید