مردم مالزی پای صندوق های رای رفتند

به گزارش ورزش من و تو، جنجالی ترین انتخابات در تاریخ معاصر مالزی در شرایطی شروع شده است که تنش های زیادی بین حامیان و مخالفان دولت فعلی پیش از انتخابات وجود داشته است.

مردم مالزی پای صندوق های رای رفتند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فایننشال تایمز، انتخابات مالزی امروز چهارشنبه در حالی شروع شده است که این سخت ترین رقابت بین هواداران و احزاب مخالف دولت طی دهه های اخیر به شمار می رود.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، میزان مشارکت مردم اهمیت زیادی در سرنوشت انتخابات مالزی خواهد داشت. بیش از 14.9 میلیون نفر از مردم مالزی برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند.

نجیب رزاق نخست وزیر 64 ساله مالزی که با اتهامات فساد اقتصادی طی سال های اخیر روبرو شده است، امیدوار است بتواند بار دیگر در این انتخابات به پیروزی دست یابد و ائتلاف باریسان ناسیونال را همچنان در قدرت نگه دارد.

از سوی دیگر ماهاتیر محمد 92 ساله رهبر مخالفان و رهبر ائتلاف موسوم به امید، کارزار انتخاباتی قدرتمندی را علیه دولت به راه انداخته است. وی امیدوار است تا با جلب آراء مالایی ها و مانور دادن بر روی اتهامات فساد اقتصادی نجیب رزاق در این انتخابات حساس و سرنوشت ساز به پیروزی برسد.

رزاق هرگونه دست داشتن در پرونده های فساد اقتصادی را رد نموده است. نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که نجیب رزاق در این انتخابات پیروز به کسب 100 کرسی مجلس خواهد شد و ماهاتیر محمد نیز 83 کرسی را در اختیار خواهد داشت. به نظر می رسد رقابت شدید بر سر کرسی های مجلس مالزی، میزان مشارکت مردم در انتخابات را بیش از هر زمان دیگری حساس نموده است.

تحلیلگران معتقدند که اگر بیش از 78 درصد رای دهندگان در انتخابات شرکت نمایند، ائتلاف امید به رهبری ماهاتیر محمد به پیروزی خواهد رسید. در انتخابات سال 2013 میلادی مشارکت 85 درصد مردم در انتخابات موجب شد تا مخالفان به پیروزی دست یابند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، ائتلاف باریسان ناسیونال با سخت ترین انتخابات از زمان به قدرت رسیدن در شش دهه اخیر یعنی از زمان استقلال مالزی، روبرو شده است. این ائتلاف اعلام نموده است که ادعاهای مخالفان علیه دولت با هدف تحریک احساسات رای دهندگان و بی اعتبار کردن کمیسیون انتخابات بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 491

به "مردم مالزی پای صندوق های رای رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم مالزی پای صندوق های رای رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید