مردم در چابهار فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت نمایند

به گزارش ورزش من و تو، رئیس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: شهروندان با توجه به قرمزبودن شرایط این شهرستان درزمینهٔ شیوع ویروس کرونا، نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را بیش ازپیش رعایت نمایند.

مردم در چابهار فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر بهروز دهقان چهارشنبه چهاردهم خرداد با اشاره به این که شاهد افزایش موارد مبتلابه ویروس کرونا در چابهار استان سیستان و بلوچستان هستیم، به شهروندان توصیه کرد به منظور جلوگیری از ازدحام در بیمارستان که می تواند عاملی برای انتقال این ویروس باشد از مراجعات غیرضروری خودداری نمایند.

وی اعلام کرد: از مهم ترین علائم ویروس کرونا تب شدید، سرفه خشک، آبریزش بینی، ضعف بدنی و تنگی نفس است که فرد با مشاهده این علائم در درون بدن خود می تواند با مراجعه به نزدیک ترین درمانگاه و مراکز 16 ساعته غربالگری و آنالیز های اولیه نسبت به درمان اقدام کند.

رئیس بیمارستان امام علی(ع) چابهار گفت: افرادی که دچار علائم خفیف بیماری هستند به جای مراجعه به بیمارستان که عامل گسترش و تشدید ویروس است ابتدا باید به سیستم بهداشتی و مراکز 16 ساعته غربالگری مراجعه نموده و سپس با توصیه پزشک به بیمارستان برای تکمیل اقدامات درمانی مراجعه نمایند. ٰ

وی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارای پایین ترین شاخص تخت بیمارستانی در کشور بوده و از لحاظ بهداشتی درمانی و حوادث مترقبه و غیرمترقبه پرچالش ترین منطقه کشور است.

دهقان ادامه داد: شرایط خاص فرهنگی منطقه و سبک زندگی مردم سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار به شکلی است که برای دور ماندن از کرونا چاره ای جز تغییر سبک زندگی و همزیستی با کرونا نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1005

به "مردم در چابهار فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم در چابهار فاصله گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید