فیلم ، 400 گردشگر خارجی در عاشورای یزدی ها شرکت کردند ، گردشگران 13 کشور جهان محرم سال جاری به یزد آمدند

به گزارش ورزش من و تو، گردشگران خارجی با حضور در آئین عزاداری عاشورای حسینی یزد عشق و دلدادگی مردم دارالعباده را در قاب دوربین های خود ثبت کردند.

فیلم ، 400 گردشگر خارجی در عاشورای یزدی ها شرکت کردند ، گردشگران 13 کشور جهان محرم سال جاری به یزد آمدند

خبرنگاران: 400 گردشگر خارجی با حضور در یزد و شهرستان های این استان ضمن آشنایی با عزاداری نسبت به ثبت گوشه هایی از آئین سنتی شهروندان یزدی در خصوص شهادت امام حسین (ع) اقدام کردند. 100 گردشگر خارجی نیز در مراسم ویژه شام غریبان یزدی ها در میدان امیرچخماق شرکت کردند.

بر اساس آمار اعلام شده در روز عاشورا، 70 گردشگر خارجی در مراسم عزاداری مسجد روضه محمدیه، 52 نفر در عزاداری عاشورای کوشک نو اردکان، 200 نفر در مراسم حسینیه سفید اشکذر، 30 نفر در مراسم مزویرآباد مهریز و 50 نفر در نخل برداری شاه ولی تفت حضور یافتند.

این گردشگران از فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلستان، سوئیس، ترکیه، دانمارک، الجزایر، برزیل، مراکش، استونی و چین به یزد آمده اند.

مسئول بخش بین الملل دبیرخانه یزد ؛ حسینیه ایران درباره شمار گردشگران خارجی محرم یزد می گوید: از ابتدای ماه محرم تاکنون افزون بر 600 گردشگر خارجی با حضور در برنامه های مختلف خاص این ایام شرکت کردند.

وی با بیان اینکه حضور گردشگران تا 13 محرم در استان یزد ادامه دارد گفت: پیش بینی می گردد افزون بر هزار و 500 گردشگر در برنامه های عزاداری یزد شرکت نمایند.

ویدئویی در این زمینه در زیر ببینید:

منبع: چمدان
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 356

به "فیلم ، 400 گردشگر خارجی در عاشورای یزدی ها شرکت کردند ، گردشگران 13 کشور جهان محرم سال جاری به یزد آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، 400 گردشگر خارجی در عاشورای یزدی ها شرکت کردند ، گردشگران 13 کشور جهان محرم سال جاری به یزد آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید