فرانسه با پیروزی 2، 0 مقابل بلژیک به مسیر موفقیت بازگشت

به گزارش ورزش من و تو، پس از شکست غیرمنتظره فرانسه مقابل ایتالیا در بازی افتتاحیه لیگ ملت های اروپا، این تیم پیروز شد در دیداری حساس مقابل بلژیک با نتیجه 2-0 پیروز گردد و فشارها از روی دی دیه دِشامپ، سرمربی فرانسه، کاهش یابد. در این بازی که در استادیوم پارک المپیک لیون برگزار گردید، کیلین امباپه از روی نیمکت تماشاچی بازی بود، اما این راندال کُلو موآنی بود که با گلزنی خود در نیمه اول ستاره میدان شد. سپس اوسمن دِمبله با ضربه ای دیدنی در دقیقه 54 دومین گل فرانسه را به ثمر رساند.

فرانسه با پیروزی 2، 0 مقابل بلژیک به مسیر موفقیت بازگشت

بلژیک بازی را خوب آغاز کرد و حتی نزدیک بود در دقایق اولیه به گل برسد. در دقیقه ششم، دُدی لوکباکیو درون محوطه جریمه فرانسه بدون هیچ محافظی نهاده شد و با یک ضربه آکروباتیک توپ را به تیرک دروازه کوبید. این موقعیت می توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد، اما دروازه بان فرانسه، مایک مانیان، توانست توپ را دفع کند. لوکباکیو چند دقیقه بعد یک موقعیت دیگر داشت که پس از پاس دقیق کوین دِبروینه، در حالت تک به تک نهاده شد. اما این بار هم بلژیک نتوانست از این موقعیت بهره برداری کند و توپ را از دست داد.

نیمه اول: فرانسه کنترل را به دست می گیرد

فرانسه در دقیقه 30 و برخلاف جریان بازی پیروز شد گل اول را به ثمر برساند. پس از یک شوت ناقص از اوسمن دِمبله که به وسیله دروازه بان بلژیک، کوئن کستلز، دفع شد، توپ به راندال کُلو موآنی رسید و او با شلیکی محکم و انحرافی که از مدافع بلژیک، ووت فاس، به دروازه رسید، گل اول را به ثمر رساند.

بلژیک پس از گل فرانسه نتوانست بازی را به نفع خود برگرداند. با اینکه تیم بلژیک در دقایق ابتدایی تسلط بیشتری بر بازی داشت، اما با گذشت زمان بازی به نفع فرانسه تغییر کرد و فرانسه توانست بازی را کنترل کند.

نیمه دوم: ضربه کشنده دِمبله

آغاز قدرتمند فرانسه در نیمه دوم نتیجه داد و در دقیقه 57، اوسمن دِمبله با یک حرکت فردی از جناح راست توانست با عبور از چندین مدافع بلژیک، با ضربه ای فوق العاده زیبا توپ را به گوشه دروازه بلژیک بفرستد. این گل نشان دهنده مهارت فوق العاده دِمبله بود و خیال فرانسه را از برد راحت کرد.

در ادامه بازی، کیلین امباپه به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد و چندین بار به دروازه بلژیک نزدیک شد، اما دروازه بان بلژیک، کستلز، مانع از گل سوم شد. با این حال، فرانسه پیروز شد با حفظ نتیجه بازی را به خاتمه برساند و سه امتیاز حیاتی را به دست آورد.

بلژیک بدون خلاقیت: مسئله ای که ادامه دارد

با اینکه بلژیک بازی را بهتر آغاز کرد، اما پس از گل اول فرانسه، این تیم به وضوح از نظر تاکتیکی کم آورد و دچار افت شد. کوشش های کوین دِبروینه برای ساخت موقعیت های خطرناک نتیجه ای در بر نداشت و به نظر می رسد که تیم تدسکو همچنان با مشکل عدم خلاقیت و برنامه ریزی درست در بازی های بزرگ روبه رو است. این نمایش ضعیف بلژیک پس از عملکرد ناپیروز آن ها در یورو 2024 همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد که تدسکو در مقابله با تیم های بزرگ اروپا پیروز عمل نمی کند.

ستاره بازی: انگولو کانته

انگولو کانته، هافبک باتجربه فرانسه که مدت کوتاهی از تیم ملی دور بود، با بازگشت به میدان نشان داد که هنوز یکی از برترین های دنیاست. او نه تنها در نیمه اول به فرانسه یاری کرد تا بازی را کنترل کند، بلکه نقش مهمی در هر دو گل فرانسه داشت. کانته با عملکرد برجسته خود بار دیگر اهمیت و ارزشش را برای تیم ملی فرانسه ثابت کرد.

نکات برجسته بازی

  • دقیقه 6: شانس بزرگ برای بلژیک! دُدی لوکباکیو توپ را با ضربه آکروباتیک به تیرک دروازه فرانسه کوبید و این اولین موقعیت خطرناک بازی بود که به ثمر ننشست.
  • دقیقه 30: گل اول فرانسه! راندال کُلو موآنی پیروز شد پس از دفع شوت دِمبله، با یک ضربه محکم دروازه بلژیک را باز کند.
  • دقیقه 57: گل دوم فرانسه! اوسمن دِمبله با یک حرکت زیبا و ضربه ای قدرتمند دومین گل بازی را به ثمر رساند و پیروزی فرانسه را قطعی کرد.
منبع: یک پزشک
انتشار: 20 شهریور 1403 بروزرسانی: 20 شهریور 1403 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2276

به "فرانسه با پیروزی 2، 0 مقابل بلژیک به مسیر موفقیت بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه با پیروزی 2، 0 مقابل بلژیک به مسیر موفقیت بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید