فرانسه آماده یاری به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون روز دوشنبه ضمن ابراز همبستگی با کشورهای یونان و بلغارستان، آمادگی فرانسه را برای ارائه یاری جهت حراست از مرزها در برابر سیل مهاجران اعلام نمود.

فرانسه آماده یاری به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

این در حالی است که روز یکشنبه، استلیوس پتساس سخنگوی دولت یونان گفت که شرایط بوجود آمده در پی ورود مهاجران به مرزهای شمال شرقی این کشور با ترکیه تهدیدی علیه امنیت ملی یونان است.

وی در ادامه اضافه نمود که یونان پذیرش تقاضاهای پناهندگی را به مدت یکماه متوقف خواهد نمود و فرایند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به موطن خود را تسریع خواهد نمود.

ماکرون در یک پیغام توئیتری در خصوص آمادگی فرانسه برای اینگونه همکاری نوشت: ما باید با یاری یکدیگر برای اجتناب از [بروز] یک بحران انسانی و مهاجرتی همکاری کنیم.

لازم به ذکر است که با گشوده شدن مرزهای ترکیه و روانه شدن سیل پناهجویان به سوی اروپا، شاهدان عینی از درگیری پلیس یونان با این مهاجران و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان خبر دادند.

این دومین روز درگیریها میان پلیس یونان و هزاران پناهجویی است که سعی دارند با عبور از گذرگاههای مرزی وارد خاک یونان شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 771

به "فرانسه آماده یاری به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه آماده یاری به یونان برای مقابله با سیل مهاجران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید