فراخوان علمای بحرین از مردم این کشور

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران- علمای بحرین در اطلاعیه ای از عموم مردم خواستند در حمایت از خانواده های اسیران امروز آدینه راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار نمایند.

فراخوان علمای بحرین از مردم این کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علمای بحرین در اطلاعیه ای از عموم مردم خواستند یکپارچه از خانواده های اسیران حمایت و در روز آدینه (امروز) راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار نمایند.

در همین حال فعالان بحرینی به منظور اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و تاکید بر حق آنان برای آزادی فوری هشتگ #جمعة-غضب-الأسری (آدینه خشم اسیران) را ایجاد و همرسانی کردند.

این درحالی است که فعالان سیاسی در بحرین از وخامت شرایط سلامتی و روانی زندانیان سیاسی در این کشور خبر می دهند؛ محمد الصالح فعال سیاسی بحرینی در برنامه حدیث البحرین از شبکه خبری العالم در استودیوی بیروت گفت: مقصد بیشتر زندانیان دربند زندان های رژیم آل خلیفه پس از زندان قبرستان است بعضی نیز از زندان آزاد شده، اما با سرطان دست و پنجه نرم می نمایند.

صالح تاکید نمود:بحران داخل زندان های آل خلیفه بحرانی برنامه ریزی شده است، زیرا مدیران زندان ها و امنیتی در مراکز امنیتی آمریکا و بریتانیا آموزش می بینند و روش برخورد با زندانیان و فرار از فشار های بین المللی و محکوم کردن های حقوق بشر را به خوبی آموخته اند.

وی اضافه نمود: مدیریت زندان های بحرین به هیچ گروهی اجازه بازدید از زندان مرکزی بدآواز ه جو را نمی دهد و این روش راه حل های حل بحران را مشکل می نماید.

وی خواستار کوشش های بین المللی برای آزادی زندانیان سیاسی شد و تاکید نمود حق این زندانیان، آزادی بدون شرط است.

همچنین دیده بان حقوق بشری هیومن رایتس ووچ توضیح داد که در حال حاضر زندان های بحرین در زمینه ارائه خدمات دچار اختلال پزشکی است و این موضوع می تواند خطر شیوع ویروس را تشدید می نماید، زیرا بیشتر زندانیان به رغم داشتن مسائل جدی سلامتی از جمله بیماری سرطان از توجه و مراقبت های پزشکی محروم هستند.

افزون بر این، تعداد زیادی از زندانیان عقیدتی بحرین در سال 2019 دست به اعتصاب غذا زدند که موجب ضعف بدنی بسیاری از آن ها شده است و این موضوع می تواند آن ها را در مقابله با کرونا بسیار تهدید کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1545

به "فراخوان علمای بحرین از مردم این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان علمای بحرین از مردم این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید