فرآورده های نفتی گران نشده اند، قیمت سیلند رهای گاز مایع به دلیل هزینه های جانبی افزایش یافت

به گزارش ورزش من و تو، ویس کرمی گفت: هر سیلندر گاز مایع، دارای هزینه های جانبی است که قیمت آن از سوی سازمان حمایت تعیین می گردد.

فرآورده های نفتی گران نشده اند، قیمت سیلند رهای گاز مایع به دلیل هزینه های جانبی افزایش یافت

کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در گفت وگو با خبرنگار ، درباره دلایل گران شدن قیمت مصوب سیلندرهای گاز مایع شرحاتی را ارائه داد.

او اعلام کرد: قیمت مصوب خود گاز مایع افزایشی نداشته و همچنان 230 تومان برای هر کیلوگرم است. گران شدن کپسول های گاز مایع هم، ارتباطی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ندارد، بلکه مربوط به بخشنامه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می گردد.

این مقام مسئول شرح داد: هر سیلندر گاز مایع، دارای هزینه های جانبی مانند تعمیرات و جایگزینی شیر و سیلندر، شارژ کردن و هزینه های توزیع و مالیات بر ارزش افزوده است. متولی معین شدن قیمت این هزینه های جانبی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیست، بلکه سازمان حمایت ، پس از آنالیز هایی که انجام می دهد، قیمت این هزینه ها را اعلام می نماید.

بر این اساس، با درخواست انجمن صنفی کارفرمایان توزیع کننده گاز مایع ایران و مصوبه کارگروه تنظیم بازار، قیمت هر سیلندر 11 کیلویی گاز مایع، با احتساب نرخ پایه هر کیلوگرم گاز مایع معادل 230 تومان و هزینه فرآیند بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر معادل 60 تومان و بعلاوه هزینه های توزیع و مالیات بر ارزش افزوده، از 12 هزار و 500 تومان به 16 هزار و 700 تومان افزایش می یابد.

لازم به ذکر است؛ آخرین افزایش قیمت مصوب برای سیلندر های گاز مایع، مربوط به دی ماه سال گذشته است که در جدول زیر می توانید آن را با قیمت های نو مقایسه کنید.

تصویر جدول قیمت های فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم نشان دهنده این است که قیمت هیچ کدام از این فرآورده ها از جمله گاز مایع، افزایشی نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1747

به "فرآورده های نفتی گران نشده اند، قیمت سیلند رهای گاز مایع به دلیل هزینه های جانبی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآورده های نفتی گران نشده اند، قیمت سیلند رهای گاز مایع به دلیل هزینه های جانبی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید