طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی به 3 روش بازاری و بدون دستگاه

به گزارش ورزش من و تو، یخ در بهشت پرتقالی یکی از انواع یخ در بهشت نوستالژیک قدیمی و خیابانی است. امروزه این نوشیدنی خوشمزه با پرتقال با دستگاه یخ در بهشت ساز درست می گردد. اما خرید این دستگاه برای مصرف خانگی ارزان نیست. نگران نباشید شما می توانید در منزل با مقداری آب پرتقال و یخ یک نوشیدنی یخی عالی به روش بازاری درست کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی به روش بازاری و خیابانی، بدون دستگاه و فوت و فن های خوشمزه شدن آن را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی به 3 روش بازاری و بدون دستگاه

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت پرتقالی بدون دستگاه

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
پرتقال یا آب پرتقالنیم کیلوگرم (8 تا 9 عدد میانه) یا 2 لیوان آب پرتقال
گلاب2 قاشق غذاخوری
شکربه مقدار لازم

مدت زمان آماده سازی مواد یخ در بهشت: 5 دقیقه

مدت زمان درست کردن یخ در بهشت پرتقالی: 40 الی 60 دقیقه

مقدار کالری در 1 لیوان یخ در بهشت پرتقالی: حدود 190 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی

برای تهیه یخ در بهشت پرتقالی به روش بازاری و قدیمی و بدون دستگاه باید مرحله به مرحله مطابق زیر عمل کنید:

مرحله اول: آب پرتقال ها را بگیرید

پرتقال ها را شسته و خشک کنید. سپس با استفاده از آبمیوه گیری دستی یا آبمیوه گیری برقی، آب پرتقال ها را بگیرید. در بهار و تابستان که دسترسی به پرتقال کمتر است. می توانید آب پرتقال را به صورت آماده تهیه کنید. در هر صورت برای تهیه یخ در بهشت پرتقالی شما به دو لیوان آب پرتقال احتیاج دارید.

در صورت تمایل می توانید انواع آبمیوه مانند آب پرتقال را به صورت و اینترنتی از فروشگاه های خریداری نمایید.

مرحله دوم: شکر را به آب پرتقال اضافه کنید

شکر را به آب پرتقال اضافه کنید و کاملاً آن را هم بزنید تا شکر داخل آبمیوه حل گردد. استفاده از شکر برای درست کردن یخ در بهشت پرتقال اختیاری است. اگر می خواهید نوشیدنی خنک پرتقالی شما شیرین تر گردد می توانید به آن شکر اضافه کنید. اگر به خاطر تناسب اندام خود تمایلی به استفاده از شکر ندارید یا از آبمیوه آماده که مقداری شکر دارد استفاده می کنید می توانید شکر را حذف کنید.

برای خرید شکر به صورت حضوری یا اینترنتی می توانید به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله سوم: گلاب را با سایر مواد ترکیب کنید

افزودن گلاب به ترکیب پرتقالی باعث می گردد تا عطر نوشیدنی یخی شما دوچندان گردد و طعم و کیفیت یخ در بهشت را بهتر می نماید.

برای خرید گلاب به صورت حضوری یا اینترنتی می توانید به فروشگاه های مراجعه نمایید.

مرحله چهارم: یخ در بهشت را در فریزر بگذارید

پس از اینکه همه مواد را به هم ترکیب کردید، یک ظرف استیل یا روحی انتخاب نموده و مواد یخ در بهشت را داخل آن بریزید. حالا ظرف را داخل فریزر به مدت 40 دقیقه قرار دهید.

مرحله پنجم: ظرف را از فریزر خارج کنید

پس از اینکه لایه یا تیغه یخ داخل ظرف ایجاد شد، ظرف را از فریزر خارج نموده و دوباره همه مواد را با هم ترکیب می کنیم. دوباره ظرف را داخل یخچال قرار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید. انجام این فرایند باعث می گردد تا لایه های یخ خرد شده و به شکل پوره ای درآیند. وقتی همه شربت به شکل پوره شد، کار تمام است.

مرحله ششم: یخ در بهشت را در لیوان سرو بریزید

در نهایت نوشیدنی خوشمزه و خنک تابستانی با پرتقال را داخل لیوان های سرو ریخته و با لیمو و یا سایر میوه های دلخواه تزیین کنید.

شما حتی می توانید از چند برگ نعناع تازه برای تزیین لیوان یخ در بهشت پرتقالی خود استفاده نمایید. نوش جان!

طرز تهیه یخ در بهشت به روش های دیگر

در زیر روش های دیگر درست کردن یخ در بهشت پرتقالی را به شما آموزش می دهیم.

روش تهیه یخ در بهشت پرتقالی در سه سوت

اگر فرصت کافی برای درست کردن نوشیدنی یخی پرتقالی ندارید، می توانید ترکیب پرتقال، شکر و گلاب را به همراه چند قطعه یخ مکعبی درون مخلوط کن ریخته و کاملاً با هم میکس و خرد کنید.

به همین راحتی یخ در بهشت شما آماده می گردد. حتما از تکه های خرد و ریز یخ بهره ببرید.

روش تهیه یخ در بهشت پرتقالی به روش سنتی یا دستی

روش سنتی درست کردن یخ در بهشت به این صورت است که ابتدا باید مواد یخ در بهشت را داخل ظرف استوانه ای فلزی بریزید. سپس ظرف را داخل تشتی قطور قرار دهید و داخل تشت یخ بریزید. حالا ظرف فلزی حاوی شربت را در وسط تکه های یخ قرار دهید و آن را کمی جابجا کنید، طوری که تکه های یخ به خوبی اطراف ظرف استوانه ای را بپوشاند.

در ادامه باید مرتب ظرف استوانه ای را حول محور خود بچرخانید تا سرمای یخ داخل تشت باعث گردد لایه های یخ در دیواره داخلی ظرف فلزی ایجاد گردد. لایه های یخ را از دیواره ظرف جدا نموده و در داخل ظرف بریزید. مرتب این کار را انجام دهید تا بافت کل شربت پفکی گردد و به حالت یخ در بهشت درآید. این کار کمی وقتگیر است، اما ارزش امتحان کردن را دارد.

نکات مهم در طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی

  • استفاده از گلاب در تهیه یخ در بهشت علاوه بر عطر بهتر از آب شدن سریع نوشیدنی پرتقالی جلوگیری می نماید.
  • برای درست کردن یخ در بهشت پرتقالی می توانید به جای گلاب از مقداری وانیل نیز بهره ببرید. در صورت تمایل برای خرید وانیل می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی به فروشگاه های مراجعه نمایید.
  • یخ در بهشت پرتقالی را با پودر شربت هم می توانید درست کنید در این صورت با پودر شربت آب پرتقال درست کنید و مراحل را مانند روش بالا دنبال کنید.
  • این نوشیدنی بهشتی با پرتقال را باید به صورت پوره یخ سرو کنید قرار دادن آن در داخل یخچال باعث می گردد تا پوره های یخ آب شوند.

فوت و فن های خوشمزه شدن یخ در بهشت پرتقالی

آیا می توان یخ در بهشت پرتقالی را بدون گلاب درست کرد؟

بله شما می توانید نوشیدنی خنک خود را بدون گلاب نیز درست کنید، اما گلاب به شما یاری می نماید تا علاوه بر عطر بهتر، بتوانید سریع تر به بافت یخی نوشیدنی دست پیدا کنید. از طرفی گلاب مانع آب شدن سریع یخ می گردد.

آیا می توان به شربت یخ در بهشت، آبلیمو افزود؟

بله این کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. شما می توانید برای ایجاد حس تازگی و برطرف عطش مقداری آبلیمو نیز به یخ در بهشت خود اضافه کنید. البته استفاده از لیموترش تازه توصیه می گردد اما در صورت عدم دسترسی به لیمو تازه می توانید از یک قاشق غذاخوری آبلیمو بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 23 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1403 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2258

به "طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی به 3 روش بازاری و بدون دستگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یخ در بهشت پرتقالی به 3 روش بازاری و بدون دستگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید