طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه همچون دست فروشان

به گزارش ورزش من و تو، چغندر قند یا همان لبوی معروف قرمز رنگ، خوشمزه و پر خاصیت، دارای سدیم و پتاسیم است و مصرف آن باعث پیشگیری از سرطان می گردد. لبو دارای فیبر فراوان و منبع غنی از پروتئین است. لبوی خام دارای خواص ویژه ای است. برای استخوان ها و دندان ها مفید است. سرشار از ویتامین کا (انعقاد خون) است. حتی عصاره لبو سالم و مغذی است. کسانی که دچار ضعف بدنی هستند توصیه می گردد از لبو استفاده نمایند و جبران بی ضعفی را خواهد نمود. طرز تهیه لبو را در روزهای سرد زمستانی در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ یاد بگیرید.

طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه همچون دست فروشان

مصرف لبو باعث کاهش فشار خون بالا است. برترین سم زدا و یاری نماینده در بهبود کبد چرب است. لبو در هضم غذا و درمان معده درد بسیار عالی است و یک ضد باکتری شناخته شده است. کسانی که دچار کم خونی هستند و گلبول های قرمز خون آنها کم است بهتر است از لبو استفاده نمایند. دارای خاصیت درمانی در قلب و عروق و انرژی زای خوبی برای بدن است. کسانی که از بی خوابی رنج می رند بهتر است از لبو استفاده نمایند. شاید باورتان نگردد علاوه بر شیرینی چغندر قند، باعث کاهش وزن می گردد. قند طبیعی آن شیرین نماینده طبیعی به حساب آمده و مصرف آن بی ضرر است. ضد پیری و جوان نماینده و مصرف آن دارای مزایا و خواص متعددی است. سعی کنید در روز یک وعده از لبو بهره ببرید.

طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه:

موادی که برای تهیه لبو مانند دست فروشای توی خیابان میشه درست کرد خیلی کم و راحت است. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای لبو پخته
لبو میانه6 الی 7 عدد
شکر5 قاشق غذاخوری
آب7 الی 8 لیوان

ابتدا لبو تازه و قرمز را تهیه کنید. بدون این که آن ها را پوست بگیرید با پوست بشویید. داخل قابلمه قرار دهید و شش لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به آرامی بپزد. بعد از دو سه ساعت لبو پخت و آماده می گردد. لبوها را پوست بگیرید و حلقه حلقه کنید. شکر را به آبی که به جامانده اضافه کنید و هم بزنید. بعد حلقه های لبو را درون قابلمه قرار بدهید تا شکر جذب آب لبو بگردد و یک کم حرارت بدهید تا آب لبو جذب آنها شده و غلیظ گردد. تا لبو به حالت شیره مانند گردد.

لبوی شما آماده سرو هست. داخل ظرف چیده و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نازخاتون به روش شمالی های اصیل

فوت و فن شناسایی لبوی قرمز برای آب پز

چغندرهایی برای استفاده خوب هستند که سفت باشند. چغندرهایی که بزرگ باشند داخل آن ها پوک و خالی ست . دو نوع چغند در بازار موجود است: سفید و قرمز. یکسری لبوهایی در بازار موجود است کمی به رنگ بنفش تیره است. سعی کنید برای خرید لبوهایی که انتخاب می کنید، با ناخن آن را تست کنید، اگر ناخنتان به رنگ قرمز تیره درآید آن لبو برای پختن مناسب است. این نوع لبو هم شیرین است و هم در هنگام پخت قرمز قرمز خواهد شد.

طرز تهیه پودر لبو

ابتدا لبو را پوست بگیرید. بشویید و بصورت ورقه های نازک در بیاورید. در ماکروفر یا روی شوفاژ و بخاری خشک کنید. زمانی که خشک شد آن را با آسیاب پودر کنید و در شیشه مناسب نگهداری کنید. این پودر را می توانید به عنوان رنگ غذا بهره ببرید و همچون زعفران دم کنید یا در روغن تفت بدهید و روی پلو بهره ببرید.

امیدوارم این دستورات مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

منبع: اُکالا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1846

به "طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه همچون دست فروشان" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه همچون دست فروشان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لبوی خانگی خوش رنگ و خوشمزه همچون دست فروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید