شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق، کمبود بیش از 5 هزار مگاواتی برق

به گزارش ورزش من و تو، با ثبت مصرف لحظه ای برق به مقدار 59 هزار و 274 مگاوات در روز گذشته، رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق ایران به ثبت رسید.

شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق، کمبود بیش از 5 هزار مگاواتی برق

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در روز های اخیر با افزایش دمای هوا، رکورد های تازه ای در مصرف برق کشور به ثبت می رسد و طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در شبانه روز گذشته، پیک مصرف برق کشور به 59 هزار و 274 مگاوات رسید که بیشترین اندازه مصرف لحظه ای برق در تاریخ ایران بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با تأید ثبت پیک 59 هزار و 274 مگاواتی مصرف برق در شبانه روز گذشته، گفت: این درحالی است که نیروگاه های کشور توان فراوری 54 هزار مگاوات برق را دارند که فاصله تقاضای مورد احتیاج برق با توان فراوریی نیروگاه ها باید به وسیله طرح های مدیریت مصرف جبران گردد.

وی بعلاوه در این خصوص از مشترکان خواست که به منظور جلوگیری از بروز اختلال در شبکه، در ساعات اوج مصرف برق (12 تا 18) از بکاربردن وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، جاروبرقی و... خودداری نمایند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال از کشف و شناسایی بیش از 2600 دستگاه غیرمجاز رمزارز در دو روز گذشته اطلاع داد و گفت: در مجموع از سال گذشته تا به امروز 184 هزار و 675 دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که مصرف برق آن ها معادل 544 مگاوات بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1702

به "شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق، کمبود بیش از 5 هزار مگاواتی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق، کمبود بیش از 5 هزار مگاواتی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید