سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/اردبیل فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: سرمای روزهای گذشته در دومین ماه از بهار به باغات مشگین شهر 285 میلیارد تومان خسارت وارد نموده است.

سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اکبر صمدی هفتم اردیبهشت در جریان بازدید از آخرین شرایط باغات مشگین شهر اظهار کرد: مشگین شهر صاحب 14 هزار و 500 هکتار باغات میوه متنوع است که در فراوری ارقام متنوع رتبه اول استان اردبیل را دارد.

وی با بیان اینکه در مشگین شهر 30 درصد باغات براثر سرمازدگی روزهای گذشته خسارت دیده اند، اظهار داشت: 5 هزار هکتار از باغات مثمر این شهرستان بین 40 تا 100 درصد خسارت دیده اند.

فرماندار مشگین شهر رقم خسارت وارده را به مشگین شهر 285 میلیارد تومان خاطرنشان کرد و گفت: البته این رقم برآورد اولیه خسارت هاست و در هفته های آینده با آنالیز دقیق میزان خسارت معین خواهد شد.

صمدی با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به باغات هسته دار است، توضیح داد: گردو، انگور، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو در این شهرستان بیشترین خسارت را دیده اند.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی فرم مشخص خسارت تهیه شده تا با ارزیابی باغات استان و همراهی باغداران برآورد خسارت انجام و رقم دقیق برای اعلام به مدیریت های بالاتر به دست آید.

فرماندار مشگین شهر اضافه کرد: ما گزارش نهایی از شرایط خسارت وارده به باغات مشگین شهر را به مدیریت بحران استان اعلام خواهیم کرد تا به وسیله صندوق بیمه حمایت از کشاورزان بخشی از این خسارت ها جبران گردد.

صمدی گفت: امیدواریم با تعدیل هوا و کم شدن شرایط سرمای حاکم در مشگین شهر مابقی باغات این شهرستان بتوانند از خطر خسارت جوی در امان بوده و به موقع گل دهی و میوه دهی را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 825

به "سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمای دیرهنگام 285 میلیارد تومان به باغات مشگین شهر خسارت زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید