روسیه بر فراز جمهوری چک پرواز دیده بانی انجام می دهد

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سرگئی رایژکوف رئیس مرکز ملی کاهش مخاطرات هسته ای روسیه روز یکشنبه گفت که این کشور در هفته جاری و تحت لوای پیمان نامه آسمانهای باز یک پرواز دیده بانی بر فراز خاک جمهوری چک انجام می دهد.

روسیه بر فراز جمهوری چک پرواز دیده بانی انجام می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رایژکوف در اینباره گفت: در چارچوب پیمان نامه بین المللی آسمانهای باز، گروهی از بازرسان روسیه قصد دارند تا با استفاده از هواپیمای روسی آنتونوف آن- 30 بی یک پرواز دیده بانی بر فراز خاک جمهوری چک انجام دهند. این پرواز در بازه زمانی هفتم تا یازدهم سپتامبر 2020 انجام خواهد شد.

به گفته این مقام روس، متخصصانی از کشور چک سوار بر این هواپیمای روسی بر استفاده از تجهیزات دیده بانی نظارت خواهند کرد.

ریاژکوف همچنین بیشترین محدوده این پرواز دیده بانی بر فراز جمهوری چک را 800 کیلومتر اعلام نمود.

شایان ذکر است که پیمان نامه چندجانبه آسمانهای باز که طرح آن در دوران جنگ سرد مطرح شد، در اوایل دهه 1990 میلادی به امضاء رسید. این پیمان نامه به کشورهای عضو اجازه می دهد که برای نظارت بر فعالیت نظامی، بر فراز قلمرو دیگر کشورهای عضو پروازهای دیده بانی انجام دهند. هدف این پیمان نامه که از سال 2002 لازم الاجرا شد، ایجاد اعتماد متقابل و برطرف سوء ظن و بدگمانی های غیر لازم است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1176

به "روسیه بر فراز جمهوری چک پرواز دیده بانی انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه بر فراز جمهوری چک پرواز دیده بانی انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید