روزنامه دولتی چین خواهان آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شد

به گزارش ورزش من و تو، این روزنامه روز پنجشنبه در مطلبی با بیان اینکه منگ هیچ سابقه کیفری در دنیا ندارد و دستگیری او نقض توافقنامه استرداد ایالات متحده و کانادا است اضافه نمود: کانادا می تواند بلافاصله و بدون هیچ قید و شرطی مدیر هوآوی را آزاد کند و به این موضوع پایان دهد مگر اینکه به عنوان 51 امین استان آمریکا عمل کند.

روزنامه دولتی چین خواهان آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شد

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خانم سابرینا منگ وانژو مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین روز یکم دسامبر در کانادا دستگیر شد و روز آدینه در دادگاه به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران به وسیله یک شرکت زیر مجموعه هواوی تفهیم اتهام شد.

او روز سه شنبه با وثیقه 10 میلیون دلار کانادا به صورت موقت از زندان آزاد شد.

گلوبال تایمز نوشت کانادا باید از هژمونیسم ایالات متحده فاصله بگیرد و تعهدات خود برای حفظ نظم بین الملل و حمایت از حقوق بشر را رعایت کند.

روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به اینکه هیچ شواهدی وجود ندارد که دستگیری و بازداشت یک دیپلمات کانادایی در پکن را به موضوع دستگیری مدیر اقتصادی شرکت هوآوی مرتبط کند، توضیح داد فرض بر این است که کانادا بیش از حد دور شده است و مردم به طور طبیعی بر این باورند که چین به دنبال اقدامات تلافی جویانه خواهد بود.

به دنبال دستگیری مدیر ارشد اقتصادی شرکت هواوی چین در کانادا، روز سه شنبه اعلام شد پکن مایکل کاوریگ کانادایی، دیپلمات سابق این کشور که برای یک گروه بین المللی در چین فعالیت می نموده است را بازداشت نموده است.

تازه ترین گزارش ها حاکی است که اتهام این دیپلمات سابق کانادا به خطر انداختن امنیت ملی چین عنوان شده است.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در این خصوص گفت گروه بین المللی بحران در چین ثبت نشده است و فعالیت های کارکنان آن تخطی از مقررات محسوب می گردد و چین طبق قانون با این موضوع برخورد خواهد نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 445

به "روزنامه دولتی چین خواهان آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه دولتی چین خواهان آزادی بی قید و شرط مدیر هوآوی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید