در همه کشورها برگشت خوردن محصولات کشاورزی وجود دارد

به گزارش ورزش من و تو، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی مطرح نمود که موضوع برگشت خوردن محصولات کشاورزی موضوع فنی است. بحث تازه ای نیست و در همه کشورها اتفاق می افتد.

در همه کشورها برگشت خوردن محصولات کشاورزی وجود دارد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در سفر به هرمزگان و در بازدید از بخش های مختلف کشاورزی این استان با بیان اینکه ظرف یک هفته آینده خبرهای خوبی درباره فلفل دلمه ای خواهد رسید، گفت: همه بحث فلفل دلمه و اتفاقاتی که در روسیه افتاد فنی نیست. بخش زیادی از گفت وگوهایی که در سایت ها منتشر شد از خارج کشور راهنمایی می شد.

وی ادامه داد: کشاورزان با غیرت ایرانی 130 میلیون تن غذا فراوری می نمایند و مردم ما سالهاست که از این غذا بهره مند می شوند. نحوه برخوردی که در این مورد صورت گرفت به نظر من در شأن کشاورزان زحمتکش ایرانی نبود. کشاورزی فراوری ملی کشور است و اینگونه برخوردها صحیح نبوده و مورد قبول ما هم نیست.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: کشاورزان ایرانی کمترین میزان مصرف سم را در جهان دارند. بعلاوه به علت بالا بودن قیمت کود، کشاورزان ما به زمین کم کود می دهند.

وی توضیح داد: تمام صحبت روسیه این بود که از چهار نوع آفت کش در این محصولات استفاده شده که این آفت کش ها در روسیه رجیستر نشده است. این سمومی که در روسیه به گفته آنها ثبت نشده در کشور ما و اتحادیه اروپا رجیستر شده و از آفت کش های کم خطر هم است.

به گفته وی اینکه محصول یا محموله ای در کشور دیگری ممنوعیت پیدا کند موضوع تازه ای نیست و همواره وجود داشته است. از طرفی فقط مختص ما نیست و در جهان هم چنین اتفاقاتی می افتد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر ذرت از برزیل وارد می کنیم اظهارکرد: گاهی اوقات ممکن است محموله های وارد کشور گردد و بخش قرنطینه ای کشور آن را آنالیز و توقیف کند. 9 میلیون تن ذرت وارد می کنیم. این یعنی همه آنها به درد نمی خورد؟ یعنی کشوری که 25 درصد ذرت جهان را تامین می نماید محصولاتش مشکل دارد؟

وی در سرانجام گفت: این موارد عادیست و باید به آن نگاه فنی داشت. این موضوع سیاسی نیست و کسی نباید نگاه سیاسی به آن داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1942

به "در همه کشورها برگشت خوردن محصولات کشاورزی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در همه کشورها برگشت خوردن محصولات کشاورزی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید