خبرنگاران وزات خارجه قطر: دوحه قصد خروج از شورای همکاری را ندارد

به گزارش ورزش من و تو، تهران - خبرنگاران - سخنگوی وزارت خارجه قطر در آستانه سومین سال تحریم این کشور از سوی عربستان، بحرین، امارات و مصر، خروج دوحه از شورای همکاری خلیج فارس را که در بعضی رسانه های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس منتشر شد، تکذیب کرد.

خبرنگاران وزات خارجه قطر: دوحه قصد خروج از شورای همکاری را ندارد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

لولوة الخاطر سخنگوی وزارت امور خارجه قطر روز آدینه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه توضیح داد که اخبار مربوط به قصد قطر برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس کاملاً نادرست و بی اساس است.

وی در عین حال گفت: کوشش سه عضو این شورا (عربستان، امارات و بحرین) برای منزوی کردن دوحه برای بسیاری شورای همکاری خلیج فارس را زیر سوال برده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با بیان این که چنین شایعاتی ناشی از ناامیدی و از بین رفتن آرزوهای افرادی است که به شورای همکاری خلیج فارس به عنوان منبع امید و آرزوی مردم 6 کشور عضو دل بسته بودند، توضیح داد: این که آنان به دنبال خروج قطر از شورای همکاری هستند، بسیار خطرناک است.

وی گفت: با نزدیک شدن به سومین سال محاصره غیرقانونی قطر از سوی عربستان سعودی، امارات و بحرین جای تعجب نیست که ما می بینیم افرادی به شورای همکاری خلیج فارس شک دارند و سرنوشت این شورا را زیر سوال می برند.

طی هفته های اخیر گزارش هایی در بعضی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مبنی بر خروج قریب الوقوع قطر از شورای همکاری خلیج فارس به دلیل به پایان نرسیدن کوشش ها برای صلح بین کشورهای تحریم کننده (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) و قطر منتشر شده بود.

پس از انتشار این اخبار یک منبع دیپلماتیک در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت که کویت کوشش های جدی خود را برای جلوگیری از نیت دوحه برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس به کار بسته است.

شورای همکاری خلیج فارس از سال 1981 با حضور عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر تشکیل شد.

در ژوئن سال 2017، کشورهای عربستان سعودی امارات، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام حمایت از گروه های شبه نظامی و نزدیکی آن ها به ایران قطع کردند اما قطر همیشه این اتهام را رد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 898

به "خبرنگاران وزات خارجه قطر: دوحه قصد خروج از شورای همکاری را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزات خارجه قطر: دوحه قصد خروج از شورای همکاری را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید