خبرنگاران ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت

به گزارش ورزش من و تو، مشهد-خبرنگاران- مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از کاهش 9 درصدی ذخایر آبی سدهای استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

خبرنگاران ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت

ادریس قائمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: هم اکنون 44 درصد از ظرفیت مخازن سدهای خراسان رضوی پرآب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 53 درصد بوده است.

وی افزود: باتوجه به کاهش بسیار قابل ملاحظه بارندگیها، درحال حاضر مجموع آب ذخیره شده در سدها 688 میلیون متر مکعب است در حالی که کل گنجایش ذخیره سازی آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی یک میلیارد و 572 میلیون متر مکعب است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: از این ظرفیت، یک میلیارد و 211 میلیون متر مکعب مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

خراسان رضوی دارای 32 سد در حال بهره برداری در نقاط مختلف استان شامل تربت حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است که سد دوستی به عنوان بزرگترین سد استان به صورت مشترک و با سهم مساوی بین ایران و کشور ترکمنستان درحال بهره برداری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1579

به "خبرنگاران ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی 9 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید