خبرنگاران حامی قهرمان لیگ ربات های پرنده مسابقات فیرا 2019 کره جنوبی

به گزارش ورزش من و تو، کاروان رباتیک ایران در مسابقات جهانی فیرا 2019 در کره جنوبی، پیروز به کسب 27 مقام در دو رده دانش آموزی و دانشجویی شد. در این رقابت ها تیم ربات های پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر که با حمایت خبرنگاران در این مسابقات شرکت کرد، پیروز به کسب مقام اول لیگ ربات های پرنده سرعتی شد.

خبرنگاران حامی قهرمان لیگ ربات های پرنده مسابقات فیرا 2019 کره جنوبی

به گزارش روابط عمومی کاروان رباتیک ایران در کره جنوبی، تیم های ایرانی حاضر در این مسابقات پیروز به کسب 14 مقام قهرمانی، 8 مقام نائب قهرمانی و 5 مقام سومی این رقابت ها شد. دکتر سروش صادق نژاد، عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا در این خصوص گفت: در بخش رقابت های دانش آموزی و در لیگ ربات های پرنده تیم AUTMan دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز شد در رقابت با سایر رقبای خود از سایر کشورها، به مقام قهرمانی رقابت فنی لیگ ربات های پرنده سرعتی دست یابد. در همین لیگ و در رقابت اصلی هم همین تیم پیروز به کسب مقام دوم این رقابت ها شد. در این لیگ تیمی از کشور چین به مقام نخست دست یافت. در لیگ ربات های پرنده داخل ساختمان، تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز به کسب مقام سوم رقابت ها شد. در بخش دانش آموزی لیگ ربات های پرنده سرعتی هم تیم رباتیک آرمان دختران از مشهد پیروز به کسب مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها شد.

دکتر صادق نژاد درباره مراحل آماده سازی مسابقات سال آینده که در ایران برگزار می گردد، شرح داد: سال جاری توانستیم در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا گزارشی از مراحل آماده سازی امکانات مورد احتیاج برگزاری مسابقات جهانی سال 2020 ارائه دهیم که با احتساب آن ایران تابستان 1399 میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی ربات ها در کشور خواهد بود. این افتخار بزرگ با توجه به سابقه حضور پیروز گروه های مختلف ایرانی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی و با توجه به توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی کشور در این حوزه حائز اهمیت است. برگزاری این رقابت ها در ایران زمینه ساز ورود تیم های مطرح رباتیک جهان به کشورمان و شکل گیری فعالیت های مشترک با دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر کشورها است. این علم روز در جهان که بسیاری از صنایع مختلف را در بر می گیرد، علاوه بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد خودکفایی در بسیاری از صنایع، به نخبگان ایرانی برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا هم یاری خواهد نمود. خوشبختانه برنامه های مختلفی در این حوزه مسابقاتی در سطح کشور در دانشگاه های مختلف برگزار می گردد، اما برگزاری مسابقاتی در این سطح برای اولین بار در کشور می تواند زمینه ساز ایجاد نگرشی جدید در فعالیت های علمی و پژوهشی و همچنین توسعه دانشگاه های نسل سوم کشور باشد.

بیست و چهارمین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ 20 تا 26 مردادماه 98 با حضور 1800 شرکت کننده در 4 دسته اصلی رقابت های فیرا و در قالب 11 لیگ دانشجویی و 8 لیگ دانش آموزی در دو بخش U14 و U19 از 18 کشور از جمله آمریکا، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، روسیه، مالزی، فلیپین، چین، هند، اندونزی، تایوان کانادا، ایران و … در شهر چانگووان کره جنوبی برگزار گردید. در این دوره از مسابقات جهانی فیرا، خبرنگاران حامی تیم ربات های پرنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر بود که پیروز به کسب مقام نخست این مسابقات در لیگ ربات های پرنده سرعتی شد. بیست و پنجمین دوره مسابقات جهانی رباتیک فیرا 2020 سال آینده در کشور عزیزمان ایران برگزار خواهد شد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 314

به "خبرنگاران حامی قهرمان لیگ ربات های پرنده مسابقات فیرا 2019 کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حامی قهرمان لیگ ربات های پرنده مسابقات فیرا 2019 کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید