خبرنگاران بنیاد مسکن اردبیل در طرح های گردشگری روستایی مشارکت می نماید

به گزارش ورزش من و تو، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: این اداره کل در قالب عقد تفاهم نامه هایی آماده همکاری با میراث فرهنگی برای پیشبرد طرح های گردشگری روستایی است.

خبرنگاران بنیاد مسکن اردبیل در طرح های گردشگری روستایی مشارکت می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران ، فرهاد سبحانی در جلسه هماهنگی توریستی روستایی، رعایت مولفه های ساخت و ساز در جذب توریست را موثر دانست و اظهارداشت: استاندار اردبیل توجه ویژه ای به رونق توریستی روستایی دارد.

وی با اشاره به افزایش پدیده مهاجرت روستاییان ، توسعه توریستی و رونق اقتصاد مناطق روستایی را ضروری ذکر کرد.

او اضافه نمود: در حالی که طرح های مطالعاتی عمدتا اجرا نمی گردد برای تسهیل گری طرح منظومه روستایی که در واقع سند بالادستی طرح های هادی است، اعتبارات جداگانه اختصاص داده شده و چنین طرح هایی هم اکنون در بخش های شاهرود و خمس خلخال فعال است.

حسن قاسم پور ، معاون فنی اداره کل محیط زیست استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: قوانین محیط زیست دست ما را برای رونق توریستی روستایی در قالب مقرارت مشخص شده باز گذاشته و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

وی اضافه نمود: در نظر داریم طرح پرنده نگری که می تواند انسان را با محیط زیست مانوس کند را در استان اردبیل پیاده کنیم و در این زمینه نیز آماده همکاری با میراث فرهنگی و توریستی استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل هم با اشاره به اینکه شعار سال جاری سازمان جهانی توریستی توسعه توریستی روستایی است، توضیح داد: اگر می خواهیم روستاها خالی از سکنه نباشد و معیشت روستاییان تامین گردد، در کنار حوزه دامپروری و کشاورزی باید توریستی نیز رونق باید.

نادر فلاحی تشریح کرد: برخلاف سایر استان ها که از مواد ساختمانی بوم گردی کاه گلی و سنگی استفاده می نمایند در ازناو خلخال واحدهای بوم گردی تماما چوب را داریم که در کشور بی نظیر است.

او اضافه نمود: همچنین 50 واحد بوم گردی در شیران ایجاد شده و تغییرات چهره متفاوت بعضی روستاهای استان که توریستان خاص خود را دارد بیانگر به نتیجه رسیدن همکاری ادارات میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1266

به "خبرنگاران بنیاد مسکن اردبیل در طرح های گردشگری روستایی مشارکت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد مسکن اردبیل در طرح های گردشگری روستایی مشارکت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید