صنایع دستی استان خوزستان باید به سمت تجاری سازی راهنمایی گردد

به گزارش ورزش من و تو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنایع دستی استان خوزستان باید به سمت تجاری سازی راهنمایی گردد.

صنایع دستی استان خوزستان باید به سمت تجاری سازی راهنمایی گردد

هادی شرفی، رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در نشست کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز اظهار کرد: رونق کسب و کارهای وابسته به حوزه گردشگری و صنایع دستی موضوع با اهمیتی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در کوشش است تا به وسیله تقویت مشاغل خانگی، حوزه صنایع دستی در استان را مورد حمایت قرار دهد، ادامه داد: منظره تدوین شده این حوزه، در صورتی محقق می گردد که محصولات صنایع دستی به سمت تجاری سازی سوق داده گردد.

شرفی احیاء صنایع دستی خوزستان در گرو تجاری سازی محصولات این حوزه دانست و ادامه داد: به همین منظور، کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز کوشش خواهد نمود تا ضمن تقویت هماهنگی بین بخشی دستگاه های مربوطه، نسبت به ارائه مشاوره های کاربردی و کارشناسی ویژه فعالان حوزه صنایع دستی اقدام کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز توضیح داد: متناسب با سودآوری و توسعه صادرات غیرنفتی محصولات استان به وسیله عرضه تولیدات صنایع دستی، فرصتهای شغلی پایداری برای استان ایجاد می گردد که در رشد مالی خوزستان تاثیرگذار است.

شرفی در بخش دیگری از این نشست به ظرفیتهای گردشگری خوزستان در حوزه های مختلف اشاره نمود و اضافه کرد: از جمله این ظرفیتها، گردشگری دریایی است.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: بیش از یک هزار و 200 کیلومتر ساحل در استان خوزستان وجود دارد که اگر به درستی از چنین ظرفیتی استفاده گردد، قطعاً شاهد تحولات اساسی در زمینه های گردشگری، اقتصاد، اشتغال و…خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع گردشگری دریایی اهمیت بسیاری دارد که برای توسعه آن در سواحل خوزستان با موضوع دستگاه های متولی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان، برنامه ریزی های کاربردی احتیاج است.

شرفی با بیان اینکه کاروانسرای افضل شوشتر به همراه 53 کاروانسرای دیگر کشور در قالب پرونده کاروانسراهای ایران به عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسید، گفت: این رویداد مهم بین المللی، ظرفیت تازه ای برای استان محسوب می گردد که باید در کنار دیگر ظرفیتهای این حوزه، برای معرفی فرهنگ و جاذبه های گردشگری استان کوشش کرد.

لازم به ذکر است، پیمان نبهانی، ساجده کردستان نژاد با انتخاب اعضای کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی اهواز به عنوان نواب این کمیسیون انتخاب شدند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2245

به "صنایع دستی استان خوزستان باید به سمت تجاری سازی راهنمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی استان خوزستان باید به سمت تجاری سازی راهنمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید