سازمان میراث فرهنگی به جشنواره ها نگاه مالی و فرهنگی دارد

به گزارش ورزش من و تو، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه جشنواره کباب ابعاد فرهنگی و مالی به همراه دارد، گفت: ورود هر نفر گردشگر در کشور 1375 دلار برای هر منطقه سودمند است.

سازمان میراث فرهنگی به جشنواره ها نگاه مالی و فرهنگی دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ولی تیموری در حاشیه جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: نگاه سازمان میراث فرهنگی به جشنواره ها از دو منظر مالی و فرهنگی است که در باب فرهنگی سنت بومی شهرستان معرفی می گردد.

او گفت: ثبت کباب گلپایگان نشان از اهمیت دادن به این آداب و رسوم محلی بود که پازل فرهنگ ملی ایران را تکمیل کرد.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه از باب مالی به بهانه برگزاری جشنواره نه تنها آداب و رسوم مردم معرفی می گردد بلکه به ازای ورود هر نفر گردشگر در کشور 1375 دلار وارد هر منطقه می گردد که برای کشور سودمند است.

او گفت: به دلیل چالش هاس مغرضانه دشمنان تصویر خوبی از کشور ما تعریف نشده است و حتی تردید ایجاد کردند که وقتی که گردشگران به کشور ما سفر نمایند نظرشان نسبت به ملت و کشور ما تغییر می نماید و در ابعاد مختلف تأثیر گذار خواهد بود.

سال های آینده 50 درصد فراوری ناخالص جهان به سمت گردشگری خواهد رفت

در ادامه این نشست، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار نیز اظهار کرد: یکی از مسائل کشور ما اقتصاد وابستگی به نفت است و اقتصاد وابسته به نفت قطعأ مانعی برای توسعه است.

او اضافه نمود: رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته رفتن به سمت گردشگری است و ما باید گردشگری را در ابعاد فرهنگی، کشاورزی، مالی، مذهبی و تفریحی و ورزشی و غیره توسعه دهیم.

بختیار گفت: در سال های آینده 50 درصد فراوری ناخالص جهان به سمت گردشگری خواهد رفت که اگر این جهت را طی نکنیم با چالش روبرو خواهیم شد چرا که در امر اشتغال یکی از کم هزینه ترین راه ها توسعه گردشگری است البته باید توسعه گردشگری متناسب با قانون اساسی باشد.

او گفت: کیفیت علوفه ای که دام ها از آن تغذیه می نمایند در گوشت دام تأثیرگذار بوده و به طعم و مزه و لذت غذای کباب اضافه نموده می گردد از طرفی از جوش شیرین در پخت کباب استفاده نمی گردد.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس اذعان کرد: گلپایگان به هلند ایران معروف بود چرا که در گذشته 60 هزار رأس گاو شیری در این شهرستان پرورش داده می شد، سال جاری جشنواره کباب و لبنیات در دو روز متولی برگزار می گردد که یال های آینده باید جشنواره گاوهای شیرده را برگزار کنیم تا گردشگری کشاورزی و دامداری نیز رونق بگیرد.

جشنواره کباب و لبنیات گلپایگان به مدت دو روز متوالی از عصر روز پنجشنبه 24 مرداد تا شامگاه روز آدینه 25 مردادماه در محل پارک جنگلی برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 294

به "سازمان میراث فرهنگی به جشنواره ها نگاه مالی و فرهنگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان میراث فرهنگی به جشنواره ها نگاه مالی و فرهنگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید