اعلام ساخت تونل زمان در یکی از ماسوله های ایران

به گزارش ورزش من و تو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ساخت تونل زمان در یکی از ماسوله های ایران صورت می گیرد.

اعلام ساخت تونل زمان در یکی از ماسوله های ایران

داستان چیست؟

پروژه بام خلخال که از سال 90 بنا نهاده شده در 9 سال اخیر با فراز و نشیبی در راستا احداث به صورت تلفیقی سنتی و نوین روبرو بوده که سرمایه گذار این پروژه از تکمیل فازهای مختلف آن در امسال و سال آینده خبر می دهد.

مدیرعامل و مجری مجتمع توریستی بام خلخال اظهار کرد: ما زمانی وارد خلخال شدیم که هیچ سرمایه گذاری راغب به حضور و سرمایه گذاری در این منطقه نبود و به رغم همه کاستی ها کوشش کردیم تا مجموعه ای فاخر در شان منطقه احداث و در اختیار مسافران و توریستان داخلی و خارجی قرار دهیم.

سیدمرتضی موذنی اعلام نمود: ما افتخار می کنیم که در خدمت شهروندان و اهالی منطقه خلخال هستیم و این مجتمع را در دو بخش بومی - سنتی و همچنین کاربری های مدرن در حال احداث داریم.

وی گفت: قسمت سنتی این مجتمع شامل مجموعه های اقامتی با المان های قدیمی و بافت فرسوده و همچنین شرایط پلکانی نظیر ماسوله است که در این بخش قهوه خانه، سفره خانه، چایخانه، عکاسخانه، بقالی و سایر بخش های عرضه محصولات صنایع دستی و سوغاتی های خلخال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل و مجری مجتمع توریستی بام خلخال گفت: با گذر از بخشهای سنتی و در تونلی که به نام تونل زمان نامگذاری شده، تحولات 100 سال اخیر خلخال به اشکال مختلف اعم از تصویری، صوتی و مکتوب در معرض دید علاقمندان قرار گرفته تا با عبور از این تونل به بخش مدرن و جدید این مجتمع برسند.

موذنی اضافه نمود: در بخش مدرن رستوران، کافی شاپ، تالار و سازه های مدرن آبدرمانی، شهربازی سرپوشیده و سایر مجموعه های خدماتی - رفاهی در نظر گرفته شده که امیدواریم در همه این بخشها حاضرین از فضای به وجود آمده در مجتمع بام خلخال با زیبائی خاص مناظر و دیدنی های منطقه استفاده نمایند.

وی بیان نمود: با تدارک یک سن مناسب برنامه موسیقی محلی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است و ما شبهای پائیزی دل انگیزی را با همراهی شهروندان در بالاترین نقطه خلخال سپری می کنیم و امیدواریم این نشاط و سرزندگی با استقبال بیشتر شهروندان و توریستان روبرو گردد.

مدیرعامل و مجری مجتمع توریستی بام خلخال گفت: با توجه به اینکه در خلخال فضایی برای تفریح و نشاط مردم وجود ندارد ما با تدارک یک مجموعه شهربازی سرپوشیده سعی کردیم تا در پاییز و زمستان فضای مناسب برای حضور همشهریان در این مجموعه و انجام تفریحات سالم مهیا گردد.

موذنی به احداث جاده ماسوله - ماجولان - اسالم اشاره نمود و اضافه نمود: به وسیله این محور می توانیم توریستان ورودی به ماسوله را به سمت خلخال سرازیر نموده و از ظرفیت آنها در تحول مالی منطقه استفاده کنیم.

به دنبال جذب توریستان خارجی با تورهای بین المللی هستیم

این سرمایه گذار فعال بخش خصوصی خلخال را مستعد حضور سرمایه گذاران و علاقمندان به طرح های توریستی اعلام و اظهار کرد: امروز بیشترین رشد را در ساخت و ساز کشور در خلخال شاهد هستیم که اغلب از سایر مناطق کشور در این شهر حاضر شده و قصد سرمایه گذاری و اجرای پروژه های متعدد را دارند.

موذنی از بام خلخال به عنوان پروژه پیشران در حوزه توریستی و تحولات این منطقه نام برد و اعلام نمود: با تبلیغ مناسب می توانیم از محور اردبیل - سرچم نیز برای حضور توریستان در خلخال بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی در بیان انتظار خود از مسئولان برای تهیه و تدارک زیرساخت های مناسب گفت: اگر مسئولان به توضیح وظایف خود به درستی عمل نمایند، سرمایه گذار با رغبت و انگیزه در منطقه حاضر خواهد شد و با علاقمندی کارها را به پیش خواهد برد.

مدیرعامل و مجری مجتمع توریستی بام خلخال بیان نمود: در رایزنی با یک آژانس سیاحتی - توریستی به دنبال جذب توریستان خارجی با برگزاری تورهای بین المللی هستیم و به هیچ وجه درصدد استقرار جارچیان برای جذب توریست و مسافر به سمت مجتمع بام خلخال نیستیم.

موذنی با قدردانی از استاندار اردبیل، فرماندار خلخال و مدیریت میراث فرهنگی در توجه ویژه به این پروژه و حمایت از سرمایه گذار برای ادامه فعالیت با انگیزه مضاعف توضیح داد: برآورد ما برای احداث این پروژه 42 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر با تورم موجود این رقم شاید به دو برابر نیز افزایش یابد.

وی اضافه نمود: مجتمع بام خلخال با تکمیل در فازهای مختلف و تامین زیرساخت ها از سوی مسئولان امر به ویژه گازرسانی، فاضلاب، ارتباطات و سایر نیازمندی ها فرصت اشتغال برای 90 تا 100 نفر را فراهم خواهد نمود.

موذنی ادامه داد: مجتمع بام خلخال اولین پروژه عظیم سرمایه گذاری در این شهرستان است که بعد از حضور ما سایر سرمایه گذاران در خلخال حاضر شدند تا به نفع توسعه مالی این منطقه کوشش و همت واقعی انجام دهند.

وی اظهار کرد: به دنبال سفر استاندار اردبیل به این مجتمع 2 میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها به ویژه برق رسانی و راه دسترسی به این مجموعه هزینه شد، ولی با توجه به نیمه تمام ماندن کار امیدواریم اعتبار دیگری به این حوزه اختصاص دهند تا کارهای زیرساختی برای این مجموعه بهتر و کامل تر مهیا گردد.

فرماندار خلخال نیز با تحسین عملکرد سرمایه گذار پروژه بام خلخال اعلام نمود: به دنبال حضور این سرمایه گذار پرکوشش و پیگیر بیش از 7 تا 8 سرمایه گذار جدید در خلخال حضور پیدا نموده و سعیشان بر افزایش توان مالی و اشتغال در منطقه است.

فریدون بابایی اضافه نمود: ما همچنان در سال جهش فراوری از سرمایه گذاران حمایت می کنیم و امیدواریم با تامین زیرساخت ها در بخش توریستی پروژه هایی نظیر بام خلخال در امسال افتتاح شده و فازهای تکمیلی آن در سالهای آینده مورد پیگیری قرار گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1263

به "اعلام ساخت تونل زمان در یکی از ماسوله های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ساخت تونل زمان در یکی از ماسوله های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید