حذف نمایش لایک از اینستاگرام؛ یک انقلاب برای عدالت مجازی؟

به گزارش ورزش من و تو، موافقان این طرح معتقد بودند که حذف لایک می تواند اینستاگرام برای گروه های زیادی از کاربران آن دارای فضای سالم تر و صمیمی تری کند.

حذف نمایش لایک از اینستاگرام؛ یک انقلاب برای عدالت مجازی؟

همزمان در روزهای شروع این طرح بارها این سوال مطرح شد که آیا حذف نمایش تعداد لایک در اینستاگرام این پلتفرم شبکه اجتماعی را به یک تجربه بهتر و مفیدتر برای کاربران تبدیل می نماید؟

حالا آنچه اهمیت دارد این است که این هفته اینستاگرام در قدمی بلندتر حذف نمایش تعداد لایک و بازدید ویدیو در این شبکه اجتماعی را به صورت آزمایشی به شش کشور دیگر از جمله ایرلند ، استرالیا و برزیل توسعه داد.این آزمایش(حذف نمایش تعداد لایک ها) پیش از این در کانادا با جایگزین شدن نمایش تعداد لایک ها با لایک شده به وسیله افراد نامعلوم نوشته شده در زیر پست در حال اجرا است و به گفته مسئولان اینستاگرام این حذف نمایش تعداد لایک ها قسمتی از تمرکز اینستاگرام بر روی سلامت کاربرانش است. تا جایی که آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام در مصاحبه اخیرش با شبکه cbs گفت: ما نمی خواهیم که اینستاگرام مثل یک فضای رقابتی و مسابقه ای باشد. هدف ما این است که اینستاگرام مکانی باشد برای افرادی که بیشترین انرژی و توان خود را صرف برقراری ارتباط با افرادی که دوستشان دارند و مسایلی که به آنها اهمیت می دهند بنمایند.

چرا اینستاگرام دست به این آزمایش بزرگ زد؟

در این آزمایش هر کاربر به صورت شخصی قادر به تماشا جمع کل لایک های خود است اما آنچه برای مخالفان این طرح غم انگیز است اینکه لایک ها دیگر به صورت عمومی نمایش داده می گردد چرا که موسری مدیرعامل اینستاگرام معتقد است که این امر باعث کاهش رقابت اجتماعی و آثار منفی و مخرب آن می گردد. آثار مخرب در واقع اشاره دارد که پژوهش هایی که درباره اینستاگرام در سال های اخیر صورت گرفته است. در یک تحقیق در سال 2017 با اسم اینستاگرام بدترین شبکه رسانه اجتماعی برای سلامتی و تندرستی تاکید شده که ایسنتاگرام در مقایسه با دیگر شبکه های اجتماعی باعث به وجود آمدن درجات بالاتری از اضطراب و افسردگی می گردد. این تحقیق که به وسیله انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلستان منتشر شده و بیشتر روی تفاوت ها بین جوانان با دیگران بنا شده و تاکید دارد بر این نگرش:چرا زندگی عادی ما شبیه به زندگی و سبک زندگی دیگر افراد و آنچه در پروفایل خود منتشر می نمایند نیست.

بعلاوه این مسنله و به علاوه اینکه جوانان پست هایی که به میزان کافی تعداد لایک ندارند را حذف می نمایند باعث نگرانی بیشتر شده است.

لایک بیشتر نشانگر صندلی اجتماعی شما نیست!

اینستاگرام و موافقان طرح حذف لایک اهداف دیگری هم دارند. موافقان این طرح می گویند پس از حذف لایک ها یا نمایش عمومی آن شاید به این واقعیت مهم عینی و اجتماعی نزدیک شویم که لایک نشان دهنده صندلی اجتماعی شما نیست. از آن طرف هم باید در نظر داشت رایج ترین منبع منفی رقابت در این شبکه عکس است که بخش کلیدی اینستاگرام است و شما نمی توانید بدون آن پلتفرمی داشته باشید.

دفاعیات مدیرعامل اینستاگرام

اما درباره این طرح آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام دفاعیات خاص خود را دارد. او می گوید: ممکن است حذف لایک برای تعاملات اینستاگرام خوب نباشد اما این یک ریسکی است که ما مایلیم آن را بپذیریم. ما هرکاری برای اینکه مردم کمتر با اینستاگرام درگیر شوند انجام خواهیم داد و اگر بدانیم که این کارها باعث ایجاد امنیت و یا در کل محیط سالم تری برای افراد می شوند هم برای ما مطلوب است.

او می گوید: خوشبختانه این یک حرکت مثبت است و عزم اینستاگرام درمورد تعهد خود به حفاظت از کاربران آسیب پذیر و کاهش آسیب احتمالی جدی به آنها جدی است. حتی اگر به قیمت کاهش معیارهای عملکرد تمام گردد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1781

به "حذف نمایش لایک از اینستاگرام؛ یک انقلاب برای عدالت مجازی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف نمایش لایک از اینستاگرام؛ یک انقلاب برای عدالت مجازی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید