جهش سیصد پله ای منحنی ابتلا به کرونا، علت بی تفاوتی مسئولان چیست؟

به گزارش ورزش من و تو، بر اساس آمار، تعداد مبتلایان جدید کرونا در کشور در 24 ساعت گذشته هزار و 680 نفر بوده که نمایشگر افزایش بسیار چشمگیری نسبت به روز گذشته است و نشان دهنده افزایش شدید شیب صعودی منحنی ابتلا به کرونا در کشور است.

جهش سیصد پله ای منحنی ابتلا به کرونا، علت بی تفاوتی مسئولان چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، آمار مبتلایان جدید کرونا در چهار روز گذشته به طور متوسط روزانه بیش از 200 نفر رشد داشته و امروز با رشد 357 پله ای رکورد زده است. در صورت تداوم فرایند و شیب موجود این آمار در هفته آینده کما فی السابق به بالای 3 هزار نفر مبتلا در روز خواهیم رسید و سوال اساسی این جاست که چرا مسئولان مربوطه احساس خطر نمی نمایند؟

کارشناسان بر این باورند که انتها دادن زود هنگام به قرنطینه و بازگشایی بوستان ها و اماکن عمومی و اصناف آنهم بدون برنامه صحیح و علمی برای پیشگیری از انتشار بیماری پس از انتها قرنطینه تصمیم غلطی بوده که عملا موج دوم ابتلا به کرونا را در کشور کلید زده و براساس تحلیل آمارها و جداول هم اکنون کشور در ابتدای این موج قراردارد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد؛ آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز چهار شنبه 17 اردیبهشت/ تعداد مبتلایان 6 رقمی شد+جزئیات

فاصله بیش از 500 پله ای بین آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان جدید

متأسفانه امروز نیز آمار بهبودیافتگان جدید با عدد هزار و 112 نفر پایین تر از آمار مبتلایان جدید با عدد هزار و 680 نفر نهاده شد و متاسفانه فاصله 568 نفری بین این دو شاخص نشاندهنده اتفاقات بد درمانی در روزهای آینده است و در صورت تداوم این فرایند برای چند هفته، شرایط درمانی کشور رو به وخامت خواهد رفت.

درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی به عدد80.2 درصد کاهش یافت

در ادامه آمار نگران نماینده روزهای قبل در 24 ساعت گذشته کل مبتلایان به عدد 101 هزار و 650 نفر و آمار کل بهبودیافتگان کشور به عدد 81 هزار و 587 نفر رسید. با توجه به این آمار درصد موفقیت ایران در درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از سه روز ثابت ماندن روی عدد 80,4 درصد بالاخره به عدد 80.2 درصد کاهش یافت.

شیب رو به بالای بیماران حاد کرونایی

همچنین متأسفانه در 24 ساعت گذشته 78 نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست دادند که به نسبت آمار 63 نفری روز گذشته افزایش نشان می دهد. تا به امروز جمعاً 6 هزار و 418 نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند و همچنین 2 هزار و 735 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند که این آمار در روز گذشته 2 هزار و 673 نفر بوده و تداوم فرایند افزایشی آن پیغام افزایش مرگ و میر در روزهای آینده را به دنبال خواهد داشت.

همچنین از شروع شیوع کرونا تا به امروز در ایران 531 هزار و 275 تست تشخیص کرونا صورت گرفته است.

4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 969

به "جهش سیصد پله ای منحنی ابتلا به کرونا، علت بی تفاوتی مسئولان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش سیصد پله ای منحنی ابتلا به کرونا، علت بی تفاوتی مسئولان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید