جای خالی تحقیق و پژوهش در تصمیمات مدیران کشور ، توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی است

به گزارش ورزش من و تو، مسئول کارگروه پیوست نگاری فرهنگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیران کشور عموماً بر اساس پژوهش و تحقیق تصمیم نمی گیرند و توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی است.

جای خالی تحقیق و پژوهش در تصمیمات مدیران کشور ، توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حسن بنیانیان مسئول کارگروه پیوست نگاری فرهنگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی ریشه بخش مهمی از نقدها به دانشگاه ها را در نظام تصمیم گیری مدیران اجرایی و ساز و کار هایی که برای انتخاب و ارزیابی مدیر صورت می گیرد، دانست و گفت: در دانشگاه ها عموماً ساز و کار مشخصی نداریم تا هم با حساب و کتاب مدیر انتخاب گردد و هم مدل های عالمانه ای از ارزیابی بر نظام تصمیم گیری مدیران ایجاد گردد تا تقاضای جدی برای بهره گیری میزان دانش موجود در دانشگاه ها شکل بگیرد.

وی اشاره نمود: امروز در کشور به مدد درآمد های نفتی و انواع یارانه ها تقاضای جدی برای پژوهش در همین میزان علمی که در ایران داریم، وجود ندارد و درصد کمی از علم موجود کشور در نظام تصمیم گیری جاری است.

مسئول کارگروه پیوست نگاری فرهنگی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی و علاقه مندی خانواده ها به مدرک گفت و اعلام کرد: ذات یک استاد دانشگاه در طلب فراوری علم است مگر اینکه ببیند تفاوتی نمی کند درس او با کیفیت باشد یا خیر و در این صورت فطرت و انرژی درونی او برای طلب علم، آرام آرام خاموش گردد.

وی با اذعان به اینکه مدیران کشور عموماً بر اساس پژوهش و تحقیق تصمیم نمی گیرند، اظهار کرد: این موضوع دلایلی گوناگونی دارد، اما یکی از دلایل، دخالت خیلی گسترده جریان های سیاسی در تعویض مدیران است و به همین جهت نه آمدن و نه رفتن مدیران ملاک علمی و فنی ندارد.

بنیانیان درباره دیگر دلایل عدم علاقه مندی مدیران به کار های تحقیقاتی و پژوهشی گفت: متأسفانه در کشور هیچ کس را بابت تصمیم گیری های غلط او محاکمه علمی نمی کنیم؛ این بدان معنا نیست هرکسی تصمیم اشتباه گرفت به دادگاه برود، اما باید در صورتی که مدیران تصمیات فنی و پژوهشی مناسب گرفتند تقدیر شوند و از سوی دیگر اگر تصمیم غلطی گرفتند نقد جدی شوند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دانشگاه باید از مدیران در مورد استفاده از امر پژوهش در اداره کشور مطالبه گری داشته باشند، مطرح کرد: سه درصد از فراوری ناخالص ملی ژاپن در امر تحقیق هزینه می گردد. البته آن ها همان ابتدا پول برای تحقیق نمی گذارند بلکه ساز و کاری دارند که بر اساس آن، تمام سازمان ها و شرکت ها برای ادامه حیات خودشان مجبور به تحقیق و پژوهش هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1033

به "جای خالی تحقیق و پژوهش در تصمیمات مدیران کشور ، توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جای خالی تحقیق و پژوهش در تصمیمات مدیران کشور ، توسعه دانشگاه ها به مدد درآمد های نفتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید