دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می گردد

به گزارش ورزش من و تو، محمدربیع احمدخانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان به عنوان کتاب زنجان چاپ می گردد.

دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می گردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب دانشنامه فرهنگ و تمدن ایران در واقع دایره المعارف همه ویژگی های زنجان خواهد بود، توضیح داد: این دانشنامه شامل استان زنجان و تمام مناطق قومی و فرهنگی استان خواهد بود که توسط انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تهیه می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری زنجان در تاریخ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تدوین و تالیف دانشنامه ای اختصاصی که بتواند آگاهی های علمی، مستند، گویا و مختصر و جامع به صورت منظم و طبقه بندی شده از تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد و جامعه استان زنجان در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار دهد، ضروری به نظر می رسد.

احمدخانی گفت: دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان در چهار جلد و مربوط به سه دوره پیش از اسلام، اسلام و دوره معاصر تهیه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: دانشنامه زنجان در زمره دانشنامه های اختصاصی قرار می گیرد و حاوی اطلاعاتی خواهد بود که به نحوی با این شهر در طول تاریخ در پیوند بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز به وجود پژوهش های متعدد از آثار ناملموس بسیاری از دوره های قبل از اسلام، اسلام و معاصر استان در میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: این مجموعه آمادگی خود را برای حمایت از این کار پژوهشی اعلام می دارد.

امیر ارجمند ادامه داد: اطلاعات تاریخی متعددی در این مجموعه وجود دارد که می تواند مرجعی برای تهیه این دانشنامه در استان باشد و اطلاعات جامعی از دوران پس از صفوی در دست است که در اختیار این گروه تحقیقی قرار می گیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1593

به "دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید