تمجید از کاهش اتکای اقتصادی دانشگاه آزاد استان سمنان به شهریه های دانشجویی

به گزارش ورزش من و تو، خبرنگاران/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان به تمجید از کاهش اتکا اقتصادی دانشگاه آزاد استان به شهریه های دانشجویی پرداخت و گفت: رویکرد مساله محوری و توجه ویژه به امر کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به برطرف نیازهای استان در بخش های مختلف یاری کند.

تمجید از کاهش اتکای اقتصادی دانشگاه آزاد استان سمنان به شهریه های دانشجویی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

فاطمه منصوری در نشستی با هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، با بیان اینکه مدیریت جوانان فرهیخته ما به عنوان سرمایه های اجتماعی در راستای قرارگیری در راستا ارتقاء و تعالی، امری بسیار حائز اهمیت است، گفت: خوشبختانه با ریل گذاری که صورت گرفته است و رویکرد موجود در مجموعه دانشگاه ها و خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی استان مبنی بر مساله محوری و کارآفرینی، نوید خروجی بهتر در این حوزه را در آینده برای ما متصور می سازد.

وی ادامه داد: این خروجی می تواند پاسخگویی احتیاجهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان باشد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی استان با قوت در این راستا گام برمی دارد که امری بسیار ارزشمند بوده و جای خرسندی است.

منصوری ضمن تقدیر از هماهنگی بین مجموعه دانشگاهی استان برای رسیدن به اهداف توسعه، این مهم را امری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست و تاکید نمود: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در این راه با دارا بودن نیروی انسانی و جوانان فرهیخته که سرمایه های اجتماعی ما هستند عملکرد مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم با اقدامات موثر دانشگاه ها، تامین منابع اقتصادی این مراکز تنها منوط به دریافت شهریه ها نیست و می توانیم از ظرفیت های دانشگاه و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت آن، برای انجام امور پژوهشی و حل مسائل استان استفاده کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه با وجود اینکه امروز مراکز مهارت آموزی در مراکز دانشگاهی در حال رشد است، گفت: احتیاج است تا ورود مقوله مهارت به دانشگاه به صورت ویژه تر در دستور کار قرار بگیرد.

وی توضیح داد: اطلاع رسانی پتانسیل ها و ظرفیت های بزرگ این دانشگاه باید به صورت ویژه انجام گردد تا مجموعه استان بتواند به خوبی از این مولفه ها در جهت توسعه استان و پیشبرد امور بهره برداری کند.

منصوری همچنین با بیان اینکه سند آمایش دانشگاه بر اساس سند توسعه ای استان نیز موضوعی خاص و حائز اهمیت است که احتیاج است برای تعریف رشته های جدید در دانشگاه ها به اسناد بالادستی استان و راهبردهای توسعه دقت داشته باشند، اضافه کرد: بر این اساس و تحقق موارد فوق، دانشگاه می تواند در زمینه ایجاد ظرفیت لازم برای تامین نیروی کار مورد احتیاج استان برمبنای چشم انداز حوزه اقتصادی پیروز ظاهر گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در ادامه با بیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده، شرایط دانشگاه آزاد استان در مقوله منابع اقتصادی و بودجه دارای عملکرد مناسب است از پیگیری وصول مطالبات این مجموعه اطلاع داد و گفت: فروش املاک و مستغلات در دستور کار دولت قرار گرفته است و بخش دولتی نیز با توجه به کسری بودجه و برون رفت از فشار اقتصادی که ناشی از عوامل مختلف است، به این مهم ورود نموده که دانشگاه نیز در این امر توجه جدی داشته است و قطعا شناسایی املاک و مستغلات مازادی که مورد احتیاج نیست، بعضا با تغییر کاربری و فروش با قیمت مناسبت تر، می تواند مسائل اقتصادی دانشگاه را در حوزه های مختلف مرتفع سازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1137

به "تمجید از کاهش اتکای اقتصادی دانشگاه آزاد استان سمنان به شهریه های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید از کاهش اتکای اقتصادی دانشگاه آزاد استان سمنان به شهریه های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید