تشدید همه گیری کرونا در آمریکای جنوبی

به گزارش ورزش من و تو، خبرگزاری خبرنگاران- آمریکای جنوبی با موج دوم و بسیار شدید همه گیری ویروس کرونا که برزیل کانون آن تلقی می گردد، روبرو شده است و کوشش می نماید با آن مقابله کند.

تشدید همه گیری کرونا در آمریکای جنوبی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، به نظر می رسد که همه گیری در کشور 212 میلیون نفری برزیل از کنترل خارج شده است. در ماه مارس بیش از 66 هزار مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور ثبت شد که دو برابر رقم ثبت شده در ژوئیه 2020 است که بدترین ماه تا کنون محسوب می شد.

برزیل با ثبت 325 هزار و 284 مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید-19 ، پس از آمریکا دومین کشور دنیا با بالاترین آمار مرگ ناشی از این بیماری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سانتیاگو، وزارت بهداشت شیلی روز پنجشنبه (به وقت محلی) اظهار داشت طی 24 ساعت گذشته هفت هزار و 830 مورد جدید ابتلا به کووید-19 در این کشور به ثبت رسید که رقمی بی سابقه است.

کاترین مارتورل، معاون وزیر کشور شیلی اظهار داشت از دوشنبه آینده مرز های این کشور برای کل ماه آوریل بسته می گردد.

بر اساس آخرین داده های رسمی، از شروع همه گیری در شیلی، در این کشور 19 میلیون نفری یک میلیون و سه هزار و 406 مورد ابتلا و 23 هزار و 328 مورد مرگ ناشی از کووید-19 ثبت شده است. در این کشور تا به امروز بیش از هفت میلیون نفر نخستین دز واکسن کووید-19 را دریافت نموده اند.

به گفته کارشناسان، بی توجهی مردم در برابر پیشرفت سریع واکسیناسیون، بازگشایی مدارس و از سرگیری فعالیت ها پس از تابستان نیمکره جنوبی زمین و همچنین وجود گونه های جدید انگلیسی و برزیلی در شیلی، می تواند از علل تشدید همه گیری در این کشور باشد.

فشار در بیمارستان ها دولت را مجبور نموده است تا محدودیت های جدیدی اعمال کند. از حدود یک هفته پیش حدود شانزده و نیم میلیون نفر یعنی حدود 90 درصد جمعیت این کشور تحت محدودیت های شدید قرنطینه ای قرار گرفته اند.

پرو نیز اظهار داشت برای تعطیلات آخر هفته که به علت عید پاک طولانی تر شده (از پنجشنبه تا یکشنبه) مجددا قرنطینه سراسری اعمال خواهد شد. این کشور همچنین به منظور جلوگیری از ورود گونه های جهش یافته ویروس کرونا که مسری تر هستند، تعلیق پرواز ها از مبدأ برزیل، انگلیس و افریقای جنوبی را تا 15 آوریل تمدید کرد.

این هفته در پرو رقم بی سابقه 12 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در یک روز به ثبت رسید. طی هفت روز گذشته میانگین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا 9 هزار و 708 مورد بود ؛ رکورد قبلی رقم هشت هزار و 340 مورد بود که اوت 2020 در موج نخست همه گیری ثبت شده بود.

بنا بر اعلام مقامات بهداشت و درمان پرو، از دو ماه پیش تقریبا روزانه 200 مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور 33 میلیون نفری ثبت می گردد. از شروع همه گیری در پرو یک میلیون و 548 هزار و 807 مورد ابتلا و 52 هزار و هشت مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است. این کشور بیش از سایر کشور های منطقه تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته است.

از سوی دیگر لوئیس آرچه، رئیس جمهور بولیوی نیز اظهار داشت به منظور محافظت از مردم، مرز این کشور را با همسایه اش برزیل دست کم برای مدت یک هفته می بندد.

وی اضافه نمود شهر ها و مناطق مرزی که موارد ابتلا به گونه برزیلی ویروس کرونا در آن ها تایید شده است، قرنطینه خواهند شد. همچنین دولت در نظر دارد واکسیناسیون را در این مناطق تسریع کند.

بر اساس آخرین داده های رسمی، در این کشور یازده و نیم میلیون نفری، 272 هزار و 411 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 12 هزار و 257 مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1519

به "تشدید همه گیری کرونا در آمریکای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید همه گیری کرونا در آمریکای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید