برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته های عزاداری در تهران ممنوع شد

به گزارش ورزش من و تو، معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران از ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته های عزاداری در این کلانشهر به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا خبر داد.

برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته های عزاداری در تهران ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران درخصوص برگزاری عزاداری محرم در شرایط شیوع کووید-19 گفت: حضور دسته عزاداری در خیابان ها و همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی در ماه محرم امسال ممنوع است و امیدواریم عزاداران نسبت به رعایت جدی تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا پایبند باشند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، عزاداری ماه محرم امسال باید در فضای باز و در صورت امکان با هماهنگی های لازم در محوطه مدارس و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

فرهادی به برگزاری تجمع به صورت حداقلی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در هیات های عزاداری نیز ممنوع شده و این موارد به هیات های عزاداری ابلاغ شده است.

به گفته وی، اولویت برای برگزاری آیین های عزاداری با فضاهای باز است و هیات ها نباید در اماکن خاص تجمع کنند.

فرماندار ویژه تهران همچنین ادامه داد: تعطیلی مدارس از اسفند سال گذشته تاثیر بسزایی در کاهش ترددها در حمل ونقل عمومی پایتخت داشته به طوری که ترددها از 3 میلیون نفر در روزهای عادی به یک میلیون نفر کاهش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1120

به "برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته های عزاداری در تهران ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی ایستگاه صلواتی و حرکت دسته های عزاداری در تهران ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید