اشاره تلویحی شورای همکاری به قبول شروط انصارالله

به گزارش ورزش من و تو، سفیر شورای همکاری خلیج فارس در یمن گفت، این نهاد با میزبانی کشوری دیگر برای مذاکرات یمن مسئله ای ندارد.

اشاره تلویحی شورای همکاری به قبول شروط انصارالله

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مذاکرات ریاض ویژه یمن، از چهارشنبه گذشته در عربستان شروع به کار کرد و بنا به گفته برخی مقامات در شورای همکاری خلیج فارس از انصارالله نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

صنعاء از همان ابتدای شروع به کار مذاکرات ریاض گفت که این مصاحبه نمی تواند به میزبانی یک کشور متجاوز برگزار شود و باید در کشوری بیطرف باشد.

در همین ارتباط، سرحان المنیخر سفیر شورای همکاری خلیج فارس در یمن در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، شورای همکاری مسئله ای با برگزاری رایزنی های ویژه یمن در کشوری دیگر ندارد.

وب سایت الخبر الیمنی در این خصوص گزارش کرد، این اظهارات نشان دهنده احتمال تن دادن شورای همکاری به مطالبات انصارالله است و پس از آن اعلام می شود که احتمال مشارکت صنعاء در نشست های مذکور کم به نظر می رسد.

از سوی دیگر، عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، بامداد امروز (پنجشنبه، 7 آوریل)، علی محسن الاحمر معاون خود را برکنار کرد و قدرت را به شورای رهبری ریاست جمهوری واگذار کرد.

هادی، طی حکمی ضمن برکناری الاحمر، از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری به ریاست رشاد العلیمی با عضویت هفت نفر دیگر از احزاب و جناح های سیاسی یمنی خبر داد و هدف از تشکیل این شورای رهبری ریاست جمهوری که دارای اختیارات ریاست جمهوری و معاونت او است، را تکمیل اجرای ماموریت مرحله انتقالی گفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 2013

به "اشاره تلویحی شورای همکاری به قبول شروط انصارالله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشاره تلویحی شورای همکاری به قبول شروط انصارالله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید