اختلاف ابوظبی و ریاض در یمن بالا گرفت

به گزارش ورزش من و تو، تسنیم نوشت: دولت مستعفی یمن از ناکام گذاشتن کوشش شبه نظامیان مورد حمایت امارات برای سیطره بر نهادهای دولتی در استان جنوبی سقطری اطلاع داد.

اختلاف ابوظبی و ریاض در یمن بالا گرفت

به گزارش روسیا الیوم، مختار الرجبی مشاور اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن، روز آدینه در صفحه کاربری خود در توییتر، اظهار داشت: نیروهای امنیتی کوشش مدیر امنیت سابق با مزدوران وابسته به امارات برای سیطره بر بعضی نهادهای دولتی در سقطری را ناکام گذاشتند و کنترل این نهادها را بار دیگر در دست گرفتند.

وی اضافه کرد: به دنبال شکست کوشش برای کودتا بعد از برکناری مدیر امنیت، رهبران شورای انتقالی جنوبی(وابسته به امارات) از مرکز سقطری فرار کردند.

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، روز پنجشنبه فائز سالم موسی طاحس سعد را به سمت مدیر کل پلیس استان سقطری به جای احمد الرجدهی معرفی کرد. مسئولان دولت مستعفی، الرجدهی را به حمایت از امارات متهم می نمایند.

از حدود 2 ماه پیش آشوب ها و درگیری های خشونت آمیز میان نیروهای تحت حمایت طرفین سعودی و اماراتی در جنوب یمن به میزان چشمگیری تشدید شد و در یک مورد، جنگنده های اماراتی به شبه نظامیان وفادار به منصور هادی حمله کردند که ده ها تن در این حملات کشته شدند و امارات متحده عربی نیروهای هادی را تروریست خواند.

شبه نظامیان وفادار به منصور هادی این حملات را یک نقطه عطف خوانده و امارات را به کوشش برای کودتا از جانب شبه نظامیان همپیمانش برای سرنگون کردن دولت وی و ایجاد شکاف در جنوب یمن متهم کردند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 442

به "اختلاف ابوظبی و ریاض در یمن بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلاف ابوظبی و ریاض در یمن بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید