10 حقیقت جالب درباره دبی

به گزارش ورزش من و تو، حقایقی درباره دبی

دبی در طی دهه های گذشته تغییرات بسیار داشته است و از یک دهکده کوچک ماهی گیری تبدیل به شهری بی مانند با رشد اقصادی سریع، جاذبه های گردشگری خیره کننده، و مقصد گردشگری مردم بسیاری از سراسر جهان شده است. اگر می خواهید دریاره این شهر بیشتر بدانید در ادامه با خبرنگاران همراه شوید:

10 حقیقت جالب درباره دبی

محل دبی

دبی 4120 کیلومتر مربع وسعت دارد و بعد ار ابوظبی بزرگ ترین کشور امارات می باشد. شارجه در شمال شرقی، ابوظبی در جنوب و عمان در جنوب شرقی این شهر قرار گرفته است. دبی در ساحل جنوبی خلیج فارس در شبه جزیره عربی واقع شده است

ریشه نام دبی

نظریه های بسیاری درباره ریشه کلمه دبی وجود دارد، یک نظریه این است که دبی از ریشه کلمه پول آمده، چون مردم دبی به دلیل تجارت همیشه پولدار بودند. اما یک نظریه دیگر می گوید چون دبی قبلا ملخ های زیادی داشته از کلمه دبا ریشه شده و به معنی نوعی ملخ می باشد.

اقتصاد

با وجود اینکه پایه اقتصاد دبی، نفت و سوخت های فسیلی است اما برنامه های گردشگری و تجاری این شهر درآمد بسیاری برایش ایجاد کرده است. گردشگری یکی از سیاست های اصلی دولت برای حفظ جریان پول خارجی برای این شهر بوده است.

معاف از مالیات

معاف بودن از مالیات باعث شده که جویندگان کار، سرمایه گزاران و تجار زیادی از سراسر جهان به دبی آمده و در این شهر به فعالیت بپردازند اما این معاف بودن از مالیات باعث شده آن ها پول های خود را پس انداز کرده و به راحتی به کشور خود بفرستند.

قبلا مرکز پروزش مروارید بوده است

قبل از اینکه نفت و جاذبه های گردشگری اولین منبع درآمد مردم شود، در قرن 10 و اوایل قرن 20 دبی مرکز کشت مروارید بوده است. دبی تا دهه 1930 صادرکننده مروارید بوده اما به دلیل رکود این صنعت بر اثر جنگ جهانی اول و آمدن مرواریدهای پرورشی از طریق ژاپنی ها این صنعت بکلی در دبی از بین رفت.

آسمان خراش ها

دبی بعنوان شهر آسمان خراش ها معروف است اما کمتر کسی می داند که در سال 1991، مرکز تجارت جهانی دبی تنها آسمان خراش این شهر بوده است که اکنون در دو دهه بعد از آن، این شهر بیش از 400 آسمان خراش دارد که برخ خلیفه، بزرگ ترین برج جهان، هم یکی از آن هاست.

شهر اولین ها

دبی از معدود ترین شهر های جهان است که اولین ها و بهترین های بسیاری دارد مثل بلند ترین سازه دست ساز جهان، تنهاترین هتل 7 ستاره، بلندترین هتل، بزرگ ترین آکواریوم، بزرگ ترین مرکز خرید و …

بهترین مراکز خرید

در مرکز شهر دبی، مال ها و مراکز خرید بسیاری با کلاس جهانی وجود دارد که نشانی از زیبایی و زندگی لوکس دارند. دبی مال، مال امارات با امکانات اسکی سرپوشیده و مرکز خرید ابن بطوطه نمونه هایی از این مراکز هستند.

جمعیت

بیش از 80 درصد جمعیت دبی (حدود 1.5 میلیون) مهاجر و گردشگرانی از سراسر جهان هستند. در حقیقت، فقط 18 تا 19 درصد از کل جمعیت دبی اماراتی هستند. نکته جالب ئدیگر این است که هر سال تقریبا 100000 نفر به جمعیت این شهر اضافه می شود.

آب و هوا

به دلیل قرار گرفتن این شهر در شمال کمربند بیابانی، دبی آب و هوی بیابانی گرمسیری دارد که تابستان های آن بینهایت گرم و خشک و زمستان های آن ملایم است. درجه هوا در این شهر در تابستان معمولا بالاتر از 45 درجه سیلسیوس و در زمستان بین 14 تا 23 درجه سیلسیوس می باشد. معمولا در همه روزهای سال هوا آفتابی است و بهترین زمان برای مسافرت به این شهر بین دسامبر و مارس است که هوایی ملایم و لذت بخش دارد.

منبع: blog.raynatours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1953

به "10 حقیقت جالب درباره دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جالب درباره دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید