آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟

به گزارش ورزش من و تو، آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟ وقتی مطالبات فرهنگیان راصرفا از نوع پرداختی بدانیم؛ توهین بیشتری به جایگاه معلمان و شان و شخصیت آن ها نشده است؟

آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟

گروه دانشگاه خبرنگاران- الهام احمدی*؛ کسی شک ندارد که جایگاه معلم جایگاه ارزشمندی است و متاسفانه در جامعه کنونی گاهی ارزش آن آنطور که شایسته و بایسته است شناخته نمی شود.

از وضعیت معیشتی معلمان هم که گلایه و شکایت کم نمی شنویم...در ابتدا باید بگویم نویسنده این متن مخالف هیچکدام از این ها نیست! و او هم با شما هم عقیده است که باید برای بهبود اوضاع معیشتی و افزایش حقوق معلمان چاره ای اندیشید.

اما سخن اصلی این است: آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟ وقتی مطالبات فرهنگیان راصرفا از نوع پرداختی بدانیم؛ توهین بیشتری به جایگاه معلمان و شان و شخصیت آن ها نشده است؟

جدا از اینکه باید برای جامعه ای که دغدغه معلمانش فقط مبلغ فیش حقوقشان باشد گریست؛ باید به این نکته اشاره کرد که معلمی که دغدغه اصلی اش تعلیم و تربیت نباشد؛ همان حقوق کم نیز برایش شبهه دارد!

معلمی که برای دغدغه های مالی خود اعتراض می کند (که نویسنده ابدا با این موضوع مخالفتی ندارد) چرا در مقابل ناعدالتی های آموزش و پرورش سکوت می کند؟ چرا در برابر مسائل روز آموزش و پرورش همچون طرح معلم تمام وقت، طرح خرید خدمات، حذف آموزش زبان انگلیسی، اجرای 2030، اجرای اسناد دیگر و امثالهم بی تفاوت است؟

رک بگویم! معلم و دانشجومعلمی که پیامک واریز حقوق را پیگیری می کند، اما اخبار آ. پ. را دنبال نکرده و در این باره اقدام و مطالبه ای نمی کند؛ معلم نیست! صرفا حقوق بگیر آ.پ. است!

چرا که شان معلم بالاتر و والاتر از آن است که بنده پول باشد و بس! نه اینکه بگویم پیگیر مطالبات به حق خود نباشد! اتفاقا معلم باید پیگیر حقوق خود باشد و به اجحاف و ناکارآمدی اعتراض کند! اما معلم واقعی کسی است که حتی با وجود مسائل معیشتی و مسائل مالی؛ با عشق و ایثار در کلاس درس حاضر شود و پی وظیفه اصلی خود یعنی تربیت باشد؛ و این جز با افزایش آگاهی و پیگیری اخبار و اسناد آ. پ. ممکن نیست؛ و دانشجو معلم باید بداند که این 4 سال صرفا زمان پاس کردن واحد ها و خوشگذرانی نیست!

اگر حقوقی از بیت المال می گیریم؛ هر چند اندک باید در پی حلال کردن این پول باشیم! چهار سالی که جزو سابقه خدمت هم محسوب می شود؛ 4 سال طلایی است برای مطالعه و آشنایی با اسناد و سیستم آ. پ.؛ برای اصلاح دانشگاه و بالا بردن سطح علمی خود و دانشگاه؛ برای تحقیق و مطالعه و تلاش!

به امیدی روز که اولین دغدغه معلمان و دانشجو معلمان تحولی مثبت در عرصه تعلیم و تربیت باشد.

*الهام احمدی- دانشجوی دانشگاه فرهنگیان زنجان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 534

به "آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مطالبات فرهنگیان؛ صرفا پول و حقوق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید