آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

به گزارش ورزش من و تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در آستانه برگزاری نشست سران ناتو که در بروکسل برگزار می شود؛ در جمع خبرنگاران مدعی شد: آنچه به عنوان نتیجه این اجلاس خواهیم دید تعهد به فرایند یک مفهوم راهبردی جدید است که نتیجه اش در اجلاس سران ناتو در سال 2022 منتشر خواهد شد.

آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!

وی با بیان این مطلب افزود: استراتژی قبلی در سال 2010 تدوین شده بود که در آن و همچنین در موارد دیگر، به روسیه به عنوان شریک سازنده اشاره شده و اصلاً صحبتی از چین به میان نیامده بود. بنابراین، زمان به روز رسانی این مفهوم راهبردی برای ناتو فرا رسیده است و رئیس جمهور (بایدن) در این باره با متحدان و شرکای ما در این اجلاس مصاحبه خواهد کرد.

پیشتر، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرده بود که ناتو قرار است با در نظر دریافت روسیه و چین، اصلاحاتی در سیاست های راهبردی اش انجام دهد.

به گزارش خبرنگاران، صحبت از این تغییر رویکرد زمانی صورت می گیرد که غرب از اتحاد فزاینده میان روسیه و چین دچار هراس شده است.

پیشتر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان سال 2019، در یک مصاحبه اختصاصی با یکی از رسانه های چین گفته بود: تشکیل یک اتحاد میان مسکو و پکن کاملاً امکان پذیر است.

مقامات چینی نیز بارها اعلام کرده اند که همکاری های پکن- مسکو هیچ محدودیت، مرز و یا ممنوعیتی ندارد.

چندی پیش ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خصوص تنش های نظامی-سیاسی و کانون های درگیری احتمالی در آینده نزدیک، مدعی شد: ناتو افزایش همکاری های راهبردی روسیه را با نگرانی رصد می کند.

ینس استولتنبرگ، مفهوم استراتژیک 2030 در ناتو را برای اولین بار در سال 2019 مطرح کرد و این مفهوم قرار است که محور اصلی مصاحبههای رهبران کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه باشد.

اجلاس سران ناتو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک از امروز آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: manotosport.ir شناسه مطلب: 1650

به "آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: وقت تغییر راهبرد ناتو در قبال روسیه و چین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید